نقش رسانه‌ای حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت الگوبرداری كنیم
کد خبر: 3692762
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
شفیعی:

نقش رسانه‌ای حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت الگوبرداری كنیم

گروه اجتماعی ـ معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با یادآوری نقش حضرت زهرا(س) در حفظ اسلام از رسانه‌ها خواست تا از نقش رسانه‌‌ای بانوی دو عالم در دفاع از ولایت الگوبرداری كنند.

به گزارش ایكنا از فارس، قادر شفیعی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس امروز، 29 بهمن‌ماه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های فجر این استان ضمن گرامیداشت یاد 15 هزار شهید استان فارس گفت: این روزها كه مصادف با ایام فاطمیه هست، نقاط مختلف كشورمان معطر به عطر لاله‌های دوران دفاع مقدس شده است كه موجب تقویت فضای معنوی كشور می‌شود.
وی افزود: همه ما باید یادمان نرود كه این امنیت و آرامش كنونی در كشور به بركت خون این شهداست كه می‌توانیم امروز سر خود را در دنیا بالا نگفته و با اقتدار در منطقه غرب آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نقش بی‌بدیل رسانه‌های طراز انقلاب اسلامی در پویایی نظام
شفیعی با یادآوری نقش رسانه‌های طراز انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف گفت: رسانه‌های طراز انقلاب اسلامی در پویایی و تحرك این انقلاب بسیار مؤثر هستند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)،‌ به نقش رسانه‌ای آن حضرت در بعد از رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: در آن دوران خبری از رسانه‌ها و امكانات مجهز امروزی نبود اما حضرت زهرا(س) با تمام توانش برای دفاع از ولایت زمان خویش وارد عرصه شد و در این راه دفاع جانانه‌ای را با خطابه‌های خود انجام داد.
وی با یادآوری وقایع زمان بعد از رحلت پیامبر مكرم اسلام(ص) افزود: برخوردهایی كه با حضرت زهرا(س) در آن دوران شد و كسانی كه بر علیه او ایستادند، همگی درس‌هایی است كه رسانه‌های امروز ما هم می‌توانند از آن‌ها الگوبرداری كنند چرا كه همواره پیمودن مسیر حق و عدالت، سختی‌هایی دارد كه باید آن‌ها را تحمل كرد اما مهم به سرانجام رسیدن رسالت است.

باید از نقش رسانه‌‌ای بانوی دو عالم در دفاع از ولایت الگوبرداری كرد
شفیعی با تأكید بر اینكه باید از نقش رسانه‌‌ای بانوی دو عالم در دفاع از ولایت الگوبرداری كرد، گفت: حضرت زهرا(س) در آن شرایط و با آن ظرفیت‌های محدودی كه داشتند، نهایت استفاده را برای انجام رسالت و وظیفه خود در دفاع از اسلام و ولایت كرد.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس یادآور شد: در دوران دفاع مقدس و ایام انقلاب نیز نقش رسانه‌ها همیشه پررنگ بوده است و در دنیای امروز نیز نقش رسانه چیزی نیست كه بتوانیم از آن چشم‌پوشی كنیم چنانچه مشاهده می‌كنیم مقام معظم رهبری نیز در این عرصه دغدغه‌هایی را مطرح فرمودند.
وی گفت: در این جنگ نرم و شبیخون فرهنگی كه دشمن آغاز كرده و با تمام توان و قدرت و سرمایه وارد عرصه شده است، این رسانه‌های طراز انقلاب اسلامی هستند كه می‌توانند با این هجمه‌های دشمنان مقابله كنند.

در دنیای امروز نقش رسانه از ابزار جنگی اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست
شفیعی با تأكید بر اینكه در دنیای امروز نقش رسانه از ابزار جنگی اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست، گفت: در دفاع مقدس نقش رسانه‌ها را در انعكاس رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان خود دیدم و امروز خبرنگاران ما وارثان آن كسانی هستند كه در دفاع مقدس نقش ایفا كرده‌اند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با یادآوری نقش رسانه‌ها در دوران انقلاب نیز گفت: در دوران قبل از انقلاب هم رسانه‌ها نقش مؤثری در بیداری مردم برای مقابله با رژیم ستمشاهی ایفا كردند تا این انقلاب به پیروزی رسید.

رسانه‌های قدرتمند؛ از مؤلفه‌های اصلی معادلات قدرت دنیای امروز
وی، رسانه‌های قدرتمند را از یكی از مؤلفه‌های اصلی در حفظ تعادل و معادلات قدرت دنیای امروز و عصر ارتباطات برشمرد و گفت: در عصر ارتباطات هر جا كه به رسانه به عنوان یك عنصر مؤثر پرداخته شده، پیروزی قطعی بوده است؛ چنانچه امروز می‌بینیم در دنیای غرب كه به معنویت اعتقادی ندارند، از ابزار رسانه به هر نحوی استفاده می‌كنند.
شفیعی با تأكید بر اینكه رسانه‌های طراز انقلاب در تمام برهه‌هایی كه انقلاب نیاز به كمك داشت، پای این انقلاب ایستادند، گفت: رسانه‌ها در تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره نقش بسیار مؤثری را ایفا می‌كنند چرا كه اگر كوچكترین حركت در دور‌افتاده‌ترین نقاط دنیا رخ دهد اما رسانه‌ای نباشد، مسلماً این حركت به خاموشی كشیده می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در جاهایی می‌بینیم كه غول‌های رسانه‌ای اگر بخواهند اخباری را كه در مركز یك كشور رخ می‌دهد، بایكوت كنند، آن را خاموش می‌كنند لذا رسانه‌های ما باید همواره خود را تقویت كنند تا بتوانند نقش خود را برای حفظ این انقلاب به خوبی ایفا كنند.

جبهه امروز و دیروز با هم فرق كرده است
شفیعی با تأكید بر اینكه نباید خبرنگاران و عكاسانی كه در انقلاب و دفاع مقدس نقش ایفا كرده‌اند را فراموش كنیم، گفت: قطعاً كسانی كه ماندند باید ادامه دهنده راه آنان باشند؛ البته جبهه امروز ما فرق كرده و میدان مبارزه ما جدید است و شاید تشخیص اینکه این خمپاره زن از کجا شلیک می‌شود، درست معلوم نباشد اما رصد آن برای رسانه‌ها امكان‌پذیر است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با بیان اینكه اصحاب رسانه می‌توانند نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های مسئولان ایفا كنند، گفت: اگر رسانه طراز انقلاب اسلامی باشد و بر اساس منویات رهبری حرکت کند، قطعاً می‌تواند آن چیزی که مدنظر معظم‌له است را به خوبی محقق كند.
وی با تصریح اینكه دشمن همواره چشم طمع به منطقه غرب آسیا به خصوص ایران اسلامی دارد، گفت: در معادلات سوریه و عراق مشاهده كردیم كه چه بر سر مردم این كشورها آوردند و امروز هم هر كدام از كشورهای غربی می‌خوانند به نوعی به منطقه ورود كنند و اگر رسانه‌ها واقعاً نتوانند خوب به این مسئله بپردازند و افكار عمومی را روشن نكنند، ممكن است بلایی بدتر از رژیم‌های گذشته بر سر مردم بیاید.
شفیعی با یادآوری رشادت‌های مدافعان حرم تأكید كرد كه نقش جوانان و رزمندگان ما در جبهه مقاومت سوریه و عراق در حفظ كیان این نظام اسلامی بی‌بدیل بوده است و در حقیقت به خاطر جانفشانی آنان این امنیت و آرامش حاكم بر كشور ماست.

رسانه‌ها، حافظ خون شهدای مدافع حرم باشند
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس از رسانه‌های طراز انقلاب اسلامی خواست تا اجازه ندهند خون شهدای مدافع حرم پایمال شود و سپس ادامه داد: امروز دشمن درصدد آن است تا میان مسئولان و مردم اختلاف ایجاد كند و این اختلاف را هر روز به یك شكل بروز می‌دهد و اغتشاشات اخیر نمونه‌ای از تلاش‌های دشمنان در این عرصه است در حالی كه مردم حق دارند از مسئولان برای بهبود معیشت خود طلب كنند اما دشمنان ما از این حق مردم سوءاستفاده می‌كنند و با تلاش‌های رسانه‌ای خود می‌خواهند نیازمندی‌های مردم را تبدیل به ابزاری برای دستیابی به قدرت خودشان كنند.
وی، بروز اغتشاشات را یك كار رسانه‌ای دانست كه از قبل توسط دشمنان ما برنامه‌ریزی شده بود تا بتوانند امنیت این كشور را از بین ببرند اما خود مردم آمدند و این نقشه دشمنان را بر نقش بر آب كردند.
شفیعی با یادآوری نقش مردم در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی تأكید كرد كه باید قدردان این مردمی باشیم كه در تمام عرصه‌های مورد نیاز حضور می‌یابند و اگر روشنگری اصحاب رسانه نباشد، قطعاً مردم هم در آشفتگی قرار می‌گیرند و فریب دشمن را می‌خورند.
انتهای پیام

captcha