برگزاری همایش نکوداشت شهدای قرآنی همزمان با روز شهدا
کد خبر: 3692771
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
مدیرکل بنیاد شهید گیلان خبر داد:

برگزاری همایش نکوداشت شهدای قرآنی همزمان با روز شهدا

گروه اجتماعی: پاکاری از برگزاری همایش نکوداشت شهدای قرآنی خبر داد و گفت: برترین های قرآنی و برترین های مدرسه خلاقیت بنیاد شهید گیلان همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید تجلیل می شوند.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: حس شجاعت، حماسه، مردانگی و نوع دوستی از جمله مهم ترین مفاهیمی هستند که در فرهنگ ایثار و شهادت جای می گیرند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ايثار و شهادت از برترين ارزش های معنوی فرهنگ اسلامی است، افزود: این فرهنگ در تثبيت استقلال كشور و هويت دينی و ملی نقش بی بديل دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ثبات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ايران مديون ايثارگری و شهادت طلبی كسانی است كه با بهره گيری از فرهنگ غنی ايثار و شهادت در راه مكتب و ميهن خود ايثار نموده و به درجه رفيع شهادت نايل آمده اند لذا ترويج فرهنگ ايثار و شهادت نه تنها يک وظيفه دينی است بلكه با امنيت ملی كشور گره خورده است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به عنوان روز بزرگداشت مقام شهدا، عنوان کرد: برگزاری دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، همایش «مروجین فرهنگ ایثار و شهادت»، «میهمانی لاله ها در گلزار شهدای سراسر استان گیلان، کوهپیمایی نکوداشت شهدا ویژه کارکنان و همایش تجلیل از خادمان(کارکنان و بازنشستگان) از جمله برنامه های پیشنهادی بنیاد شهید استان برای نکوداشت روز شهداست.

برگزاری همایش نکوداشت شهدای قرآنی همزمان با روز شهدا

پاکاری از برگزاری همایش نکوداشت شهدای قرآنی خبر داد و گفت: برترین های قرآنی و برترین های مدرسه خلاقیت بنیاد شهید گیلان همزمان با سالروز تاسیس بنیاد شهید تجلیل می شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان از موزه شهدای گیلان بازدید خواهند کرد، متذکر شد: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری ایثار، رونمایی از کتب منتشر شده در حوزه ایثار و شهادت، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در گیلان، دیدار با خانواده های معظم شهدا، درختکاری نکوداشت شهدا، برپایی نمایشگاه ایثار و شهادت و... از دیگر ویژه برنامه هاست.

captcha