آغاز مسابقات سراسری قرآن بسیج از 9 اسفند/ تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدای مدافع حرم
کد خبر: 3692821
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
ذوالفقاری خبر داد:

آغاز مسابقات سراسری قرآن بسیج از 9 اسفند/ تجلیل از پیشکسوتان و خانواده شهدای مدافع حرم

گروه مسابقات ــ دبیر بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج با اشاره به برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در روزهای 9 تا 12 اسفندماه، گفت: در این مسابقات ضمن تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، از خانواده شهدای مدافع حرم نیز تجلیل خواهد شد.

مسابقات سراسری قرآن بسیج ایکنا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، محمد ذوالفقاری، دبیر مسابقات قرآن بسیج با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان بسیج، گفت: 500 نفر از نخبگان بسیج در این مسابقات حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این مسابقات 9 تا 12 اسفند ماه در مجموعه سازمان بسیج برگزار خواهد شد، افزود: این مسابقات از ابتدای سال در تمامی پایگاه‌های بسیج سراسر کشور، حوزه‌ها و نواحی بسیج سراسر کشور جریان سازی شده است.
ذوالفقاری بیان کرد: مرحله اول این مسابقات در پایگاه‌های بسیج برگزار شده است، مرحله دوم در حوزه‌ها نواحی و شهرستان‌ها انجام شده و برگزیدگان به مرحله استانی راه یافته و پس از آن نیز با برگزاری مرحله استانی، برگزیدگان این مرحله به مرحله کشوری راه یافته‌اند. مسابقات در این مرحله در 14 رشته و با حضور 500 شرکت کننده برگزار می‌شود.
دبیر بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن بسیج کشور تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این مسابقات برگزاری آن به دو صورت انفرادی و گروهی است که برای اولین بار است که شاهد چنین اتفاقی در برگزاری مسابقات هستیم. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در دو مقطع زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.
ذوالفقاری با اشاره به اینکه رقابت در بخش تلاوت مجلسی یکی دیگر از نوآوری‌های این مسابقات است، تاکید کرد: شرکت کنندگان از 32 استان کشور حضور دارند که رقابت در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت مجلسی، قرائت تقلیدی به صورت گروهی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش زیر 16 سال رشته قرائت تقلیدی مسابقات برگزار می‌شود که بیشتر هدف استعدادیابی از افراد مستعد است، اظهار کرد: افتتاحییه این مسابقات روز نهم اسفندماه ساعت 7 شب در مجموعه سازمان بسیج در سالن 5 آذر و اختتامیه نیز در مسجد بلال صدا و سیما برگزار خواهد شد.
ذوالفقاری افزود: در این مسابقات از 30 نفر از داوران کشوری و بین‌المللی استفاده خواهیم کرد همه داوران از چهره‌های قرآنی کشور هستند و این هم در نوع خود یک کار جدید است.
وی در ادامه از در نظر گرفتن برنامه‌های جنبی در حاشیه این مسابقات خبر داد و گفت: در سالن‌های جنبی مسابقات شاهد برپایی نمایشگاه قرآن، کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی و کارگا‌ه‌های آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است. همچنین برای مدعوین نیز بسته‌های آموزشی تدوین شده است.
ذوالفقاری افزود: در مراسم افتتاحیه این مسابقات سردار «غیب‌پرور» ریاست سازمان بسیج مستضعفین حضور خواهند داشت و از پیشکسوتان این عرصه تجلیل خواهد شد. ضمن اینکه پیام یکی از مراجع عظام تقلید نیز در مراسم افتتاحیه قرائت خواهد شد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان حضور خواهند داشت، گفت: شعار این مسابقات «قرآن منادی اتحاد و مقاومت» است که همراه با گرامی داشت شهدای مدافع حرم و حافظان حریم قرآن و عترت و تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

captcha