برگزاری مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3692842
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل - مسابقات قرائت قرآن کریم ناحیه‌ای فیلیپین امروز(29 بهمن‌ماه) به همت رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برگزار شد.

برگزاری مسابقات قرائت قرآن در فیلیپین+عکسمحمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در گفت‌و‌گو با ایکنا با اعلام این خبر گفت: شرکت‌کنندگان این مسابقات، قاریانی از مانیل، پایتخت فیلیپین بودند و کمیسیون امور مسلمین فیلیپین و دارالقرآن مسجد آبی این کشور در برگزاری آن همکاری داشتند.

وی افزود: سالن اجتماعات مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مانیل محل برگزاری مسابقات بود و 30 قاری از مانیل در این رقابت‌ها شرکت کردند.

جعفری ملک همچنین تصریح کرد: از بین شرکت‌کنندگان سه نفر به عنوان نفر اول تا سوم معرفی شدند و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین همچنین گفت: نفرات اول و سوم از دارالقرآن حضرت محمد(ص) مستقر در مسجد آبی منطقه مهارلیکای مانیل که با همکاری رایزنی فرهنگی و کمیسیون امور مسلمین تشکیل شده است و زیر نظر رایزنی فرهنگی اداره می‌شود و نفر دوم از منطقه‌ای خارج از مهارلیکا بود.

محمد جعفری ملک ادامه داد: قاریانی از گروه‌های سنی مختلف از 20 سال تا بالای 50 سال در این رقابت‌ها شرکت کردند و توانمندی‌های قرآنی خود در قرائت قرآن را آزمودند.

وی یادآور شد: ابتدا قرار شد برگزیدگان این رقابت به مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی و ایران اعزام شوند؛ اما در این که قاری اعزامی به ایران از برترین‌های این رقابت باشد، نظرات مختلفی وجود دارد.

جعفری ملک در توضیح بیشتر این مطلب گفت: یکی از مسئولان کمیسیون‌ امور مسلمین فیلیپین معتقد است که سطح رقابت‌های قرآنی ایران بسیار بالا و حتی از مالزی بالاتر است و ما باید قاریان بسیار توانمندی را به این مسابقات اعزام کنیم؛ بنابراین برای اعزام نماینده فیلیپین به مسابقات قرآن کشورمان منتظر تصمیم نهایی مسئولان امر خواهیم ماند.

مریم رجبی

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha