دبیرخانه دائمی سنگ‌های قیمتی در خوسف راه‌اندازی شد
کد خبر: 3692860
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

دبیرخانه دائمی سنگ‌های قیمتی در خوسف راه‌اندازی شد

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی سنگ‌های قیمتی در خوسف خبر داد و گفت: به لحاظ اینکه این شهرستان از قطب‌های تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است این دبیرخانه در این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی، امروز29 بهمن‌ماه، در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی شهرستان خوسف، اظهار کرد: در حال حاضر 500 فعال صنایع‌دستی در استان داریم که برای آن‌ها کارت شناسایی هنرمندی صادر شده است.
وی با بیان اینکه پارچه‌بافی خوسف قرن‌ها پیش مرکز و مأمن برندی به نام پارچه مله بوده است، افزود: دق اکبرآباد، مجتمع‌های بین راهی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی از ظرفیت‌های این شهرستان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از وجود 84 اثر تاریخی در خوسف خبر داد و بیان کرد: همچنین یک بازارچه عرضه و فروش صنایع‌دستی و سه بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع‌دستی در این شهرستان فعال است.
رمضانی ادامه داد: از ابتدای سال از محل فروش محصولات واحدهای صنایع‌دستی 800 میلیون تومان به دست آمده است.
وی بیان کرد: تاکنون 600 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحشنخه به صنعتگران شهرستان پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد: پرداخت تسهیلات برای پروژه‌های نیمه تمام بخش گردشگری از محل منابع صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات تلفیقی سازمان، برگزاری تورهای آشناسازی، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و جشنواره‌ها و ایجاد تأسیسات گردشگری در توسعه گردشگری طبیعی و روستایی از مهم ترین اقدامات در حوزه گردشگری است.
رمضانی یادآور شد: افزایش رقم تسهیلات صنعتگرانی که به صورت انفرادی کار می‌کنند و کمک به اعزام صنعتگران به نمایشگاه‌های خارج از کشور از مشکلات و درخواست‌های بخش صنایع دستی و گردشگری است.
انتهای پیام

captcha