کتابخانه عمومی علامه جعغری یزد بازگشایی شد
کد خبر: 3692891
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

کتابخانه عمومی علامه جعغری یزد بازگشایی شد

گروه معارف: کتابخانه عمومی علامه جعفری یزد با حضور جمعی از مسئولان استان بازگشایی شد.

به گزارش ایکنا از یزد، کتابخانه عمومی علامه جعفری یزد 28 بهمن با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، شهردار یزد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بازگشایی شد.

در آیین بازگشایی این کتابخانه که شهردار یزد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، معاون فرماندار یزد و جمع دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید توجه‌شان را به تغییر شرایط فرهنگی مناطق حاشیه‌ای معطوف کنند، تصریح کرد: در این خصوص کتابخانه‌ها نقش اساسی و مهمی دارند و می‌توانند مأمنی برای مردم، کودکان و جوانان این مناطق باشند بستر لازم را برای توسعه فرهنگی مناطق حاشیه‌ای فراهم کنند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با تشکر از حمایت ویژه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: یکی از اقداماتی که از سه سال گذشته در دستور کار اداره کل کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته، تجهیر، بهسازی و زیباسازی فضای کتابخانه‌های استان بوده است.

وی ادامه داد: بهسازی و تجهیز کتابخانه عمومی علامه جعفری در منطقه حسن‌آباد نیز در همین راستا صورت گرفته است، چراکه این کتابخانه فضای فیزیکی مطلوب و جذابی نداشت و مراجعان نیز رغبت زیادی برای استفاده از این کتابخانه نداشتند.

دوست فاطمی‌ها با تشکر از پیگیری‌های رئیس و کارشناسان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برای بهسازی کتابخانه‌های غیراستاندارد، بیان کرد: عملیات بهسازی کتابخانه عمومی علامه جعفری یزد در اسفندماه 95 آغاز و در پایان تیرماه 96 و پس از صرف مبلغ 920 میلیون ریال برای بهسازی و زیباسازی آن، پایان یافت و مبلغ 600 میلیون ریال نیز صرف تجهیز آن شد.

وی بهسازی این کتابخانه را در راستای مصوبات کارگروه ارتقای اجتماعی فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان دانست و گفت: از دیگر مناطقی که نیاز مبرم به کتابخانه و افزایش فضاهای کتابخانه‌ای دارد، منطقه اسکان و محله آزادشهر یزد است که به دلیل بافت شهری فشرده و تراکم جمعیتی، توسعه کتابخانه‌ها در این مناطق احساس می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز در این مراسم توسعه کتابخانه‌ها را یکی از شاخص‌های مهم شهر پایدار و دانش‌محور دانست و اظهار کرد: در سال جاری شهر یزد به عنوان یکی از دو نامزد نهایی عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شده و امیدواریم با اجرای برنامه‌ای فرهنگی متنوع و همدلی همه دستگاه‌های ذیربط، شهر یزد بتواند به این افتخار دست یابد.

وی همچنین تصریح کرد: همه دستگاه‌های‌ فرهنگی و اثرگذار در حوزه مدیریت شهری باید تلاش کنند کتابخانه‌ها را به جایگاه شایسته و درخور آن‌ها برسانند.

در ایتدای آیین بازگشایی کتابخانه عمومی جعفری یزد که به همراه نشست «کارگروه ارتقای اجتماعی فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان» برگزار شد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گزارشی از اجرای مصوبات جلسات پیشین این کارگروه ارائه کرد.

وی برگزاری جلسه این کارگروه در کتابخانه علامه جعفری را به دلیل قرار داشتن این کتابخانه در منطقه ویژه حسن‌آباد یزد دانست و گفت: یکی از تصمیمات جلسات پیشین کارگروه، بهسازی کتابخانه‌های موجود در مناطق حاشیه شهر بوده است که با پیگیری مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، هم‌اکنون شاهد بهسازی کتابخانه علامه جعفری در منطقه حسن‌آباد هستیم و امیدواریم در سایر منطقه ویژه شهری نیز توسعه کتابخانه‌ها مورد توجه اعضای کارگروه قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha