فعالان فرهنگی برای تبیین نقش آموزش و پرورش در دانش‌نامه دفاع مقدس بسیج شوند
کد خبر: 3692911
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

فعالان فرهنگی برای تبیین نقش آموزش و پرورش در دانش‌نامه دفاع مقدس بسیج شوند

گروه فرهنگی ـ سرپرست امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش لرستان با بیان این‌که آموزش و پرورش لرستان با تقدیم یک‌هزار و 125 شهید، نقش مهمی در تاریخ دفاع مقدس استان ایفا کرده است، گفت: تمام فعالان فرهنگی بایستی برای تبیین نقش آموزش و پرورش در دانش‌نامه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان بسیج شوند.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدحسین قاسمی، سرپرست امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش لرستان، یک‌شنبه، 29 بهمن در جلسه ساماندهی تدوین دانش‌نامه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان، با اشاره به افتخار آفرینی‌های رزمندگان و ۶۳۰۰ شهید لرستانی، اظهارکرد: آموزش و پرورش لرستان با تقدیم یک‌هزار و 125 شهید، نقش مهمی در تاریخ دفاع مقدس استان ایفا کرده است.
وی افزود: از این آمار ۹۰۷ نفر دانش‌آموز و ۲۱۸ دیگر فرهنگیان بوده‌اند و با داشتن تعداد چهار هزار و 616 رزمنده در جبهه‌های جنگ، ۹۷ آزاده و یک‌هزار و 244 جانباز سرافراز، برگ زرینی از افتخار آفرینی‌های رزمندگان لرستانی در جبهه‌های حق علیه باطل است.
سرپرست امور ایثارگران آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: رزمندگان لرستانی در عملیات‌های مختلف ازجمله «حاج‌عمران»، «مرصاد» و «بیت‌المقدس» حضور پررنگی و تعیین کننده‌ای داشته‌اند و مردم لرستان نیز در پشت جبهه‌های جنگ، مشغول کمک‌رسانی به رزمندگان سراسر کشور بوده‌اند.
قاسمی ضمن قدردانی از زحمات فعالان فرهنگی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: تمام فعالان فرهنگی بایستی برای تبیین نقش آموزش و پرورش در دانش‌نامه دفاع مقدس و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان بسیج شوند.
در ادامه شکرالله کهزادی، معاون پژوهش و اسناد اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان با اشاره به نقش آموزش و پرورش در جامعه و فضای اعتقادی و تربیی، اظهار کرد: آموزش و پرورش به‌عنوان یکی از رکن‌های مهم در جامعه شناخته می‌شود.
وی افزود: لرستان خاکریز دوم دفاع مقدس است و مردم استان در جبهه‌های جنگ و امور پشتیبانی و خدمت‌رسانی به رزمندگان، حضور ارزشمندی داشته‌اند و می‌توان گفت که نقش محوری را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است.
کهزادی در پایان با بیان سوژه‌های فرهنگی مورد نظر برای دانش‌نامه و محتواسازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان، ادامه داد: آموزش و پرورش لرستان نقش بسیار پررنگی در عرصه‌های دفاع از اسلام و کشور داشته است و بایستی فعالان، رزمندگان و مسئولین برای تدوین این نقش کلیدی در دانش‌نامه دفاع مقدس لرستان پای کار بیایند.
انتهای پیام

captcha