مهلت جذب خیر برای جامعة‌القرآن آستانه روبه اتمام است
کد خبر: 3692933
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

مهلت جذب خیر برای جامعة‌القرآن آستانه روبه اتمام است

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر جامعة‌القرآن واحد خردسالان شهرستان آستانه گفت: فرد خیری زمینی به مساحت 199 متر مربع به مدت 5 سال به جامعة‌القرآن هدیه کرد تا بتوانیم پس از عملیات ساخت و ساز در آنجا ساکن شویم اما با گذشت 4 سال هنوز نتوانسته‌ایم اعتباری در این زمینه جذب کنیم.

مریم نجفی، مدیر جامعة‌القرآن واحد خردسالان شهرستان آستانه، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های این مرکز گفت: جامعة‌القرآن فعالیت خود را از سال 88 با اخذ مجوز از قم آغاز کرد، دوره‌هایی از قبیل حفظ احادیث، حفظ موضوعی و ترتیبی، حفظ جزء یک، دو تا جزء 30 قرآن، روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم در رده‌های سنی 11، 5 و 3 سال برگزار می‌کند.
مدیر جامعة‌القرآن واحد خردسالان آستانه بیان کرد: در سال جاری 40 نفر از قرآن آموزان از نواحی روستایی و شهری توانستند در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند. با توجه به فصل پاییز و زمستان و شروع سال تحصیلی از تعداد این افراد تا حدی کاسته می‌شود.
استقبال روستاییان و مشکل تردد
نجفی با اشاره به استقبال روستاییان نسبت به حضور فرزندشان در کلاس‌های جامعة‌القرآن در سال‌‌های اخیر افزود: حضور کودکان وستایی در طول سال به ویژه تابستان در کلاس‌های این مرکز افزایش یافته است به طوری که از روستاهایی نظیر قلعه آقا حمید، رودخانه، قلعه عباس آباد، پرکله، پاکل، زهیر آباد و سرسختی شاهد حضور قرآن آموزان هستیم.
وی گفت: در فصول سرد تردد برای قرآن آموزان روستایی به دلیل دور بودن مسافت و نبود وسیله نقلیه مناسب به سختی انجام می‌شود و در اکثر موارد امکان‌پذیر نیست. یکی از مهم‌ترین مشکلات تامین وسیله مورد نیاز برای رفت و آمد بچه‌های روستایی است و هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه کاری کنیم. با حمایت خیرین می‌توان وسیله‌ای تهیه کرد تا دغدغه و نگرانی روستاییان برطرف شود.
مدیر جامعة‌القرآن واحد خردسالان آستانه بیان کرد: در حال حاضر این مرکز در طبقه زیرین دفتر امام جمعه فعالیت می‌کند و از فضای آموزشی کوچکی برخوردار است و مناسب آموزش بچه‌ها نیست . پیرو همین موضوع فرد خیری زمینی را به مساحت 199 متر مربع به مدت 5 سال به جامعة‌القرآن هدیه کرد تا بتوانیم پس از عملیات ساخت و ساز در آنجا ساکن شویم. تاکنون تلاش‌های بسیاری اعم از اخذ جواز برای ساخت محل جامعة‌القرآن صورت گرفته است.
نجفی افزود: ساخت مکان جامعة‌القرآن اعتباری در حدود یکصد میلیون تومان نیاز دارد در این بخش مکاتباتی با شرکت پتروشیمی داشتیم اما تاکنون پاسخی دریافت نکردیم از 5 سالی که این زمین در اختیار جامعة‌القرآن است 4 سال گذشته و تنها یکسال دیگر برای جذب خیر فرصت باقی است. امیدواریم با مساعدت مسئولین و خیرین بتوانیم هزینه‌های ساخت این مرکز را فراهم کنیم.
وی بیان داشت: جامعة‌القرآن توسط شهریه قرآن آموزان و به صورت خودگردان اداره می‌شود و شهریه فعلی نیز جوابگوی هزینه‌ها نیست اگر ساختمان این مرکز ساخته شود طبقه زیرین آن به صورت واحد تجاری در نظر گرفته می‌شود تا از محل اجاره آن، هزینه‌های جامعة‌القرآن را تأمین کنیم.
مدیر جامعة‌القرآن واحد خردسالان آستانه بیان کرد: علاقمندان برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی این مرکز می‌توانند به آدرس شهرستان آستانه، خیابان مهدیه، جنب دفتر امام جمعه مراجعه یا با شماره 38434917 تماس بگیرند./انتهای پیام

captcha