جشنواره صبر و استقامت در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3692946
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

جشنواره صبر و استقامت در اردبیل برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- جشنواره صبر و استقامت همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، روزگذشته 29 بهمن ماه در جلسه هماهنگی برگزار جشنواره صبر و استقامت که با حضور مسئولان برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به نقش موثر و اساسی زنان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی تلاش می‌کنیم تا در قالب برگزاری جشنواره صبر و استقامت نقش بانوان در این دوره تبیین و تشریح شود.
واحد بیان کرد: در این دوران نقش بانوان کمتر از مردان نبوده که با توجه به این امر باید این نقش خطیر و مهم به روشنی در سطح جامعه تبیین شود تا مردم از ایثارگری‌ها و رشادت‌های این قشر در دوران دفاع مقدس آگاهی بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نمونه‌های بسیاری از بانوانی که با اقدامات جهادی و ایثارگری بسیار رشادت‌های فراونی را به نمایش گذاشتند وجود دارد که باید این بانوان به جوانان و به ویژه دختران معرفی شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: برای معرفی این رشادت‌ها جشنواره صبر و استقامت همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اردبیل برگزار شده و نقش بانوان در این دوران تبیین خواهد شد.
واحد با تأکید بر استفاده از مناسبت‌های مختلف مذهبی و ارزشی در راستای معرفی رشادت‌های بانوان رزمنده، ایثارگر و شهید گفت: باید از این مراسم در راستای معرفی الگو برای جوانان استفاده کرده و تلاش کنیم الگودهی مناسبی به ویژه برای دختران داشته باشیم.
وی با اشاره به موضوع نصب یادمان زن و دفاع مقدس در اردبیل بیان کرد: در زمینه نصب این یادمان در پارک موزه دفاع مقدس استان اقدامات لازم انجام خواهد شد و نیز در زمینه ثبت خاطرات زنان جانباز و ایثارگر نیز اقدامات اساسی انجام می‌شود.
لزوم احداث و نصب یادمان زن و دفاع مقدس
مریم حامدی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت احداث و نصب یادمان زن و دفاع مقدس در اردبیل اظهار کرد: در زمینه نصب این یادمان در مرکز استان پیگیری‌های لازم انجام شده اما با وجود این پیگیری‌ها هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
حامدی با بیان اینکه این المان در تمامی مراکز استان‌های کشور راه‌اندازی شده است، افزود: اردبیل تنها استانی بوده که از نصب و احداث این المان بی‌بهره مانده که باید پگیری‌ها در این زمینه با جدیت ادامه یابد تا شاهد راه‌اندازی آن در اردبیل باشیم.
وی از اختصاص 800 میلیون ریال اعتبار برای این یادمان خبر داد و گفت: قرار بود که از ابتدای سال در زمینه نصب این یادمان اقدام شده و عملیات عمرانی آن انجام شود اما تاکنون اعتباری در این زمینه تخصیص ینبافته است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به طراحی این یادمان بیان کرد: نقش زنان در دفاع مقدس در طراحی المان مورد توجه قرار گرفته که باید با تعیین مکان مورد نظر زمینه برای راه‌اندازی و نصب آن فراهم شود.
حامدی بیان کرد: پارک موزه دفاع مقدس محل مناسبی برای نصب یادمان زن و دفاع مقدس در اردبیل بوده که انتظار می رود اداره کل حفظ آثا رو نشر ارزش‌های دفاع مقدس در زمینه نصب این یادمان پیگیری لازم را انجام دهد.
تربیت صحیح زنان ایرانی زمینه‌ساز شکل‌گیری روحیه شهادت‌طلبی شد
فریبا محمدلو، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: زنان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش اساسی در تربیت صحییح فرزندان خود داشته‌اند که به واسطه همین تربیت بود که جوانان کشور توانستند بر حکومت ستمشاهی غلبه کرده و در جن هشت سال دشمن تا بن دندان مسلح را شکست دهند.
محمدلو تربیت صحیح زنان ایرانی را زمینه‌ساز شکل گیری روحیه شهادت‌طلبی و جهادی دانست و تصریح کرد: باید به نقش تربیتی مادران به ویژه با رویکرد بهره‌گیری از اندیشه اهل بیت(ع) در تربیت کودکان توجه اساسی شود و در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی توسعه یابد.
وی بیان کرد: باید در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی تلاش کنیم تا روحیه جهادی و نیز سبک زندگی اسلامی در بین مردم به ویژه جوانان بسط و گسترش یابد چرا که در گرو این امر می‌توانیم بسیار از معضلات و آسیب های اجتماعی را در جامعه ریشه‌کن کرد و زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم اوریم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به برگزاری جشنواره صبر و استقامت گفت: این جشنواره همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تاکید بر نقش تربیتی زنان و نیز تبیین نقش بانوان در زمان دفاع مقدس برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام

captcha