مساجد ظرفیتی برای مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3692963
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

مساجد ظرفیتی برای مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی است

گروه معارف: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مساجد ظرفیت‌های مناسبی هستند که با برنامه‌‌ریزی می‌توان با مردم ارتباط برقرار کنیم و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را اجرا کنیم.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد صبح امروز در دیدار حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با وی، اظهار کرد: مخاطب شناسی به عنوان یکی از تاکیدات ما است که بسیاری از کارهای ما نیز می تواند با این روش اثرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.
وی افزود: در بسیاری از دستگاه های دولتی و غیر دولتی از جمله مساجد به مخاطب شناسی توجه ویژه ای ندارند ولی در صورتی که این کار را به صورت تخصصی انجام دهند حتما می توانیم فعالیت های اثربخش و موثر را در جامعه داشته باشیم.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد تصریح کرد: مساجد به عنوان ظرفیت های مناسبی هستند که با برنامه ریزی می توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم و بسیاری از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشیم.
طالبی بیان کرد: پیشرفت در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری نیازمند برنامه ریزی است و در این جهت نیز می توان با اعتماد به کانون های فرهنگی و هنری بسیاری از این برنامه ها را با محتوای مناسب اجرا کرد.
وی گفت: عمل کردن فراجناحی و به دور از سلیقه های سیاسی می توان اثرگذاری بیشتری نیز داشته باشد و در این صورت کانون ها می توانند پیشرو در چامعه باشند.
معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد گفت: اگر نگاه ما این باشد که همه مردم می توانند از مساجد و کانون ها استفاده کنند در این صورت تاثیرگذاری بسیاری داشته باشیم.
حجت الاسلام فیروز گرج، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در این نشست گفت: حوزه کاری فعالیت های کانون های مساجد در سطح کشور با توجه به تصویب اساسنامه، مبتنی بر حوزه های کودکان، نوجوانان و بانوان (خانواده)است.
وی افزود: ما امروزه به نوعی از بخش هنردر فهم آموزه های دینی غفلت کرده ایم و در زمینه مخاطب شناسی نیز به تناسب تقاضای مخاطب عرضه نکرده ایم.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد تصریح کرد: ماموریت ما جذب قشر خاکستری در جامعه و به خصوص مساجد است که بایستی با شناخت دقیق و به تعبیر قرآن ( بلسان قومه) در جهت جذب جوانان و احیای کارکردهای مساجد گام برداریم.
وی گفت: هنر به عنوان ابزاری مهم و اثرگذار در جهت فهم دین است که خداوند متعال نیز بارها از آن در قرآن برای فهم کلام خود استفاده کرده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد بیان کرد: یکی از مشکلات امروز ما تداخل کاری و موازی کاری است که ما معتقدیم بایستی هر کدام از نهادها بر اساس ماموریت و وظیفه خود فعالیت کنند و فرایندی صحیح از ورودی و خروجی مطلوب داشته باشند.
حجت الاسلام گرج گفت: ما در استان یزد 810 کانون فرهنگی هنری داریم که سعی شده تا در دوره جدید به صورت تخصصی و تربیت متخصص در جهت فعالیت های فرهنگی و هنری گام برداریم./انتهای پیام

منبع: کانون مساجد یزد

captcha