تشییع پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تبریز
کد خبر: 3692972
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

تشییع پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

گروه اجتماعی- همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، پیکرهای دو شهید گمنام با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مقابل تالار شایان مهر دانشکده پزشکی تشییع شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)، پیکرهای دو شهید گمنام با حضور دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز از مقابل تالار شایان مهر دانشکده پزشکی تشییع شد.

تشییع پیکر دو شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی تبریز

حجت الاسلام یوسف خیری، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به این‌که جایگاه این بانوی بزرگوار بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار کرد: طبق فرموده‌ مقام معظم رهبری، حضرت زهرا (س) از معماهای ذهن بشریت است؛ چرا که حتی قبر این بانوی بزرگوار از چشم‌ها پنهان و مخفی مانده است.  

وی، افزود: فرهنگ فاطمی یعنی اینکه انسان در هر جایگاهی که باشد و در هر زمانی که حرف از امام و دین به وسط می آید، همه چیز خود را فدای امام کند و حتی به قیمت گمنام بودن، این ایثار و فداکاری تحقق می‌یابد، همانطور که حضرت زهرا(س) به امیرالمومنین وصیت می‌کند که کفن و دفن مرا شبانه به صورت مخفیانه انجام دهید.  

 حجت الاسلام خیری، با بیان این‌که نمونه‌ بارز فرهنگ فاطمی را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کردیم، گفت: شهدای گمنام ما سر و سری با اهل بیت (ع) داشته‌اند به طوری که برخی در راه رسیدن به کمالات گمنام شدند که این نیز نشانگر فرهنگ فاطمی است.  

 وی ادامه داد: پشت گمنام شدن هر شهیدی فلسفه‌ای عمیق وجود دارد،  با گمنام شدن جهت پیشبرد اهداف متعالی گام برداشتند و با تمام وجود جان خود را برای دفاع از خاک کشور فدا کردند.  

 مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: فرهنگ فاطمی امروزه یکی از نیازهای اصلی کشور است و این جوانانند که آینده ی کشور را می سازند اگر فرهنگ فاطمی در وجود همه شکل و ریشه بگیرد، ناممکن ها ممکن می شود.

سمیه یل هیکل آبادی، همسر شهید مدافع حرم وحید فرهنگی والا نیز در این مراسم، با بیان این‌که امیدوارم همواره در مسیر شهدای اسلام گام برداریم، اظهار کرد: آن‌هایی که رفتند کار حسینی کردند و آن‌هایی که مانده‌اند کار زینبی خواهند کرد، شاید نتوانیم شهید شویم، ولی اگر کار زینبی و فاطمی انجام دهیم بی شک اجر معنوی نیز شامل حال ما می‌شود.  

 وی در خصوص اخلاق و سیره‌ شهید فرهنگی والا، تشریح کرد: مدت زندگی مشترک ما به یک سال نرسیده بود ولی توفیق بزرگی بود که با چنین شخصیتی زندگی کردم و همواره موجب سربلندی‌ام است، قبل از ازدواج آقا وحید اکثر زمان خود را صرف انجام کارهای فرهنگی می‌کرد و بعد از ازدواج نیز همواره می‌گفت که اگر شما راضی نباشی این فعالیت‌ها را انجام نمی‌دهم ولی هیچ وقت سعی نکردم جلوی کارهایش را بگیرم‌؛ چرا که او همواره الگویی بهتر، از لحاظ اخلاقی ‌و معنوی بود. 

همسر شهید مدافع حرم «وحید فرهنگی والا» افزود: آقا وحید در زندگی مشترک نیز دارای اخلاق بسیار خوبی بود و به قرائت نماز اول وقت همواره تاکید داشت و حتی قبل از جاری شدن عقدمان دو رکعت نماز با یکدیگر برای عاقبت به خیری خواندیم و عهد کردیم که هیچ موقع قرائت نماز اول وقت را فراموش نکنیم.   

 

captcha