نقطه اوج ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) بعد از سقیفه است
کد خبر: 3693013
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

نقطه اوج ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) بعد از سقیفه است

گروه اجتماعی: یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اوج ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) بعد از جریان سقیفه است، اظهار کرد: هنگامی که حکومت توسط ظالمان غصب می‌شود، حضرت زهرا(س) تنها سخنرانی می‌کنند، تنها درب خانه مهاجرین و انصار می‌روند و در این راه نیز به شهادت می‌رسند. 

حجت‎الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی، استاد حوزه و دانشگاه مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم در زندگی حضرت زهرا(س) ولایت مداری ایشان است، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:« اولین ولی شما خداست، بعد از خدا پیامبر اکرم(ص) و بعد امام معصوم(ع)».
وی با اشاره به اینکه ولایت امام علی(ع) در طول ولایت خدا و پیغمبر(ص) است، ادامه داد: حضرت زهرا (س) زمانی که پیامبر اکرم(ص) زنده بودند، مطیع و فرمان بردار ایشان بوده و ولایت پیغمبر(ص) را در همه عرصه‌ها چه خانواده و چه در جنگ به طور کامل پذیرفته بودند.
فیض‌آبادی بیان کرد: در عرصه خانواده با توجه به اسناد تاریخی، هنگامی که پیامبر اکرم(ص) کارها را میان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تقسیم کردند، حضرت زهرا(س) کارهای خانه را با جان و دل پذیرفت.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر روایتی گفت: در روایات داریم هنگامی که پیامبر(ص) از جنگ برگشتند و به خانه حضرت زهرا(س) رفتند، دیدند که حضرت پرده‌ای نو به پنجره زده‌اند، حضرت زهرا(س) گفتند دیدم پدرم ناراحت شد و بلافاصه برگشتند من متوجه ناراحتی پدرم نسبت به پرده نو شدم و همان لحظه پرده را کندم و به امام حسن(ع) دادم و گفتم این را جدت رسول الله(ص) برسانید تا در راه خدا انفاق کنند.

اطاعت بی‌چون وچرای حضرت زهرا(س)از ولایت

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در جنگ‌ها به عنوان پرستار شرکت می‌کردند، عنوان کرد: همه این موارد از پذیرش بی‌چون و چرای حضرت زهرا(س) از ولایت پیامبر(ص) حکایت دارد.
فیض‌آبادی با اشاره به اینکه بعد از پیامبر(ص) حضرت علی(ع) به عنوان امام به مردم معرفی شدند، ابراز کرد: حضرت زهرا(س)، ولایت امام علی(ع) را نیز کامل پذیرفتند؛ اما نقطه اوج ولایت بحث سیاست است، زیرا در عرصه ولایت، فقط محبت اهل بیت(ع) در دل داشتن مهم نیست.
این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در تمام مدتی که با حضرت علی(ع) زندگی کردند، مطیع ایشان بودند، افزود: حضرت زهرا(س) در تمام عرصه‌ها از خانه‌داری، تربیت فرزند و یا حتی همیاری ایشان در زمانی که حضرت علی(ع) در جنگ بودند و.... همیشه مطیع همسر خود بودند.
وی با تأکید بر اینکه اوج ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) بعد از جریان سقیفه است، اظهار کرد: هنگامی که حکومت توسط ظالمان غصب می‌شود، حضرت زهرا()س) تنها سخنرانی می‌کنند، تنها درب خانه مهاجرین و انصار می‌روند و در این راه نیز به شهادت می‌رسند. 
فیض آبادی با اشاره به اینکه موفقیت یک جامعه به حاکمیت آن جامعه برمی‌گردد، گفت: دین، برنامه سعادت زندگی بشر در تمام عرصه‌های  فردی، اجتماعی، اقتصادی و ... است؛ حال اگر می‌خواهید به تمام نعمت‌های مادی، معنوی، عرفانی، روحی و روانی، جسمی برسید و دین برگزیده‌ای داشته باشید، این دین در سایه حکومت اسلامی که در رأس این حکومت علی ابن ابی‌طالب(ع) است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر در عصر غیبت هستیم، ابراز کرد: لذا در دوران غیبت توصیه شده است که به ولی فقیه مراجعه شود، لذا یک زن در جامعه اگر می‌خواهد پیرو ولایت‌مدار باشد، باید تابع حکومتی باشد که ولی یا امام زمان(عج) هستند و یا نماینده ایشان.

زنان جامعه باید مروج سبک زندگی اسلامی باشند

وی با اشاره به اینکه زن باید ولایت‌مدار باشد، ادامه داد: زمانی که رهبر جامعه‌ای فتوا می‌دهند که کالای خارجی استفاده نکنید، زن ولایت مدار زنی است که همسر خود را به خرید کالای داخلی تشویق کند.
فیض آبادی با اشاره به سبک زندگی ایرانی و اسلامی که رهبری مطرح کردند، گفت: زنان باید در خانواده با همسر با فرزند خود طوری رفتار کنند که مروج این سبک باشد و برای فرزندش الگو و نمونه باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان فرموده رهبری مبنی بر اینکه خانم‌های کارمندی که در بیرون منزل کار می‌کنند و به امور منزل و همسر رسیدگی نمی‌کنند، تصریح کرد: رهبری فرمودند: «من در دل از این خانم‌ها گله‌مند هستم، آیا زنی که سنش به 35 رسیده ولی هنوز تشکیل خانواده نداده واقعاً ولایت مدار است؟»، آیا زنانی که فرزندان خود را رها کرده و یا به مهدکودک‌ها می‌سپارند و به دنبال ادامه تحصیل و یا اشتغال هستند، ولایت مدارند؟

زن ولایت مدار، اقتصاد مقاومتی را در خانه اجرا کند

فیض آبادی با تأکید بر اینکه یک مادر با رفتار خود می‌تواند ولایت‌مداری را به فزرندان خود منتقل کند، گفت: وقتی مادر مقید به خرید کالای ایرانی و داخلی است فرزندان نیز الگوبرداری می‌کنند؛ زن ولایت‌مدار زنی است که اقتصاد مقاومتی را در داخل خانه اجرا کند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زنان امروزی در عرصه ولایت‌مداری باید رو به رهبر و پشت به دشمن باشند، ابراز کرد: امروز در فضایی قرار داریم که دشمن با جنگ نرم می‌خواهد در جامعه و خانواده ما نفوذ پیدا کند.
انتهای پیام

captcha