نگاه به راهیان نور، توجه و بازنگری به خویشتن است
کد خبر: 3693015
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

نگاه به راهیان نور، توجه و بازنگری به خویشتن است

گروه اجتماعی - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه راهیان نور تکلیفی است که در مقابل شهدا ادا می‌شود، گفت: نگاهی که به راهیان نور می‌شود توجه و بازنگری به خویشتن است که با الهام از جانفشانی شهدا، انسان از بیرون به درون خویش نظر اندازد .

به گزارش ایکنا کردستان حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان شامگاه یکشنبه، 29 بهمن ماه در جلسه ستاد دانشگاهی راهیان نور که در محل ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه هاجر در مناسک حج متذکر خوف و رجایی است در پاسخ به اینکه این اتفاق چگونه و در کجا روی داده و کم و کیف آن چیست؟.
وی افزود: سفر راهیان نور برای کسانی که در آن شرکت می‌کنند و گوشه‌ای از حقیقت آن را می‌چشند، می‌تواند به‌سان قطره‌ای از سرچشمه حقیقت باشد تا به فیض آنان منتهی شود که بهترین نمونه آن در فیلم اخراجی‌ها به تصویر کشیده شده است.
حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با تأکید بر اینکه کربلای ایران به سان کربلای معلی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: علاوه بر بُعد تزکیه روحانی این سفر، شرکت‌کنندگان آن نیز در ثواب اجر این فیض شریک هستند.
وی با تأکید بر اینکه راهیان نور تکلیفی است که در مقابل شهدا ادا می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاه به راهیان نور توجه و بازنگری به خویشتن است که با الهام از جانفشانی شهدا، انسان از بیرون به درون خویش نظر اندازد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان بُعد دیگر این سفر را گذر از من و نیل به معبود دانست و یادآور شد: سومین دستاورد این سفر که با الگوبرداری از ایثار و سبک زندگی شهدا محقق می‌شود تبدیل جنبه‌های تخریبی اخلاقی به زیبنده‌ترین حسنات، زیورهای اخلاقی و باورهای دینی است.

captcha