«خاتون آب و آیینه» در فاطمیه شیراز آغاز به كار كرد/ ترسیمی از ولادت تا شهادت حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3693053
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

«خاتون آب و آیینه» در فاطمیه شیراز آغاز به كار كرد/ ترسیمی از ولادت تا شهادت حضرت زهرا(س)

گروه فرهنگی ـ اكران نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» همزمان با دهه دوم فاطمیه به‌مدت 10 شب در شهر شیراز آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با دهه دوم فاطمیه، اكران نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» كاری از بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس از شب گذشته، 29 بهمن‌ماه در شهر مقدس شیراز آغاز شد.
زمان اكران این نمایش كه تا 8 اسفندماه میزبان مردم شیراز خواهد بود، ساعت 19 هر شب و مكان آن حسینیه عاشقان ثارالله(ع) واقع در بلوار پاسداران انتخاب شده است.
این برنامه، تئاترگونه و مرثیه‌ای مركب از ابعاد مختلف هنری به نویسندگی و كارگردانی حسین بلبل آبادی است كه قریب ۹۰ درصد عوامل این صحنه از هنرمندان استان فارس انتخاب شده‌اند.

نمایش 10 پرده از زندگی حضرت زهرا(س)
«خاتون آب و آیینه» هر شب، 10 پرده از زندگی حضرت زهرا(س) را به نمایش عموم می‌گذارد كه آغازگر آن ابتدا ارائه احادیثی درباره بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است.

«خاتون آب و آیینه» در فاطمیه شیراز آغاز به كار كرد/ ترسیمی از ولادت تا شهادت حضرت زهرا(س)
پرده اول این نمایش، ولادت بانوی دو عالم است و در بخش‌های دیگر شرحی از زندگی آن حضرت به خصوص انفاق به نیازمندان و عفت و همسرداری ایشان به نمایش گذاشته می‌شود.
یكی از بخش‌های جذاب این نمایش نحوه ازدواج آن بانو است كه در آن شرحی از احوالات پیامبر(ص) و دستورات خداوند و نگاهی به خواستگاران آن بانو نمایش داده می‌شود و در نهایت نزول جبرئیل بر پیامبر مكرم اسلام(ص) و ابلاغ دستور خداوند برای عقد حضرت زهرا(س) و مولای متقیان حضرت علی(ع) است.

ماجرای شرح حدیث كساء از جمله تفكرانگیزترین بخش‌های این نمایش است
از جمله بخش‌های تفكرانگیز این نمایش، صحنه‌هایی از ماجرای شرح حدیث كساء است كه در آن پیامبر مكرم اسلام(ص)، 5 تن را زیر عبایش قرار می‌دهد و شرحی از گفت‌وگوی خداوند با ملائك درباره این 5 تن آل عبا به نمایش گذاشته می‌شود.
بخش دیگر این نمایش به رحلت پیامبر(ص) و ماجرای ثقیفه و شكستن درب خانه حضرت علی(ع) و زخمش شدن حضرت زهرا(س) در پشت درب اختصاص دارد كه در آن به شرحی از وقایع و مصیبت‌هایی كه بر سر خاندان عصمت و طهارت(ع) و بانوی دو عالم می‌گذرد می‌پردازد و در نهایت خطبه فدكیه حضرت زهرا(س) و انطباق بیانات آن حضرت بر آیات وحی، به نمایش در می‌آید.

«خاتون آب و آیینه» در فاطمیه شیراز آغاز به كار كرد/ ترسیمی از ولادت تا شهادت حضرت زهرا(س)

نگاهی بر آخرین وصایای بانوی دو عالم
در نهایت نمایشی از آخرین وصیت‌های حضرت زهرا(س) به همسرش درباره نحوه تشییع پیكرش و تأكید بر مخفی ماندن مزار شریفش است كه اشك‌ها را از چشم‌ها جاری می‌دارد.
پایان‌بخش این نمایش سراسر معنا و محتوا، دعای تعجیل ظهور در منجی عالم بشریت و حضرت صاحب‌الزمان مهدی موعود(عج) است كه بشارت خداوند را به بندگان صالحش برای میراث‌داری زمین طبق آیات قرآن یادآور می‌شود.

اشاره به نحوه تهیه بلیط نمایش
علاقه‌مندان جهت تهیه بلیط رایگان این نمایش كه هزینه‌های آن توسط سپاه فجر فارس پرداخت شده است، می‌توانند یا به سایت sahabtic.ir و یا به كانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی مراجعه كنند.
یادآور می‌شود، در اجرای این نمایش سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز، شورای شهر، حوزه هنری فارس، اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره‌كل میراث فرهنگی و همچنین مأوا و مركز مهنا مرتبط با سازمان هنری اوج، سپاه فجر فارس را یاری داده‌اند.
انتهای پیام

captcha