خداوند حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر معرفی کرده‌اند
کد خبر: 3693076
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
امام‌جمعه قزوین:

خداوند حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر معرفی کرده‌اند

گروه معارف- امام‌جمعه قزوین در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه رجا گفت: خداوند همه عالم هستی را متاع قلیل نامیده اما حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه رجا قزوین اظهار کرد: وقتی پسر پیغمبر (ص) از دنیا رفت، دشمنان آن حضرت به‌جای این‌که به ایشان تسلیت بگویند، آن را بهانه‌ای برای آزار رسول گرامی اسلام (ص) قرار داده و به ایشان ابتر گفتند.
وی تصریح کرد: خداوند عالم هستی را با همه بزرگی که دارد، متاع قلیل معرفی کرده است اما وقتی راجع به صدیقه کبری (س) سخن می‌گوید، ایشان را خیر کثیر معرفی می‌کند و به رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید ما به تو خیر کثیر عنایت کردیم.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خداوند حکمت را نیز خیر کثیر معرفی می‌کند و می‌فرماید به هرکسی حکمت عنایت کنیم در حقیقت به او خیر کثیر عطا کرده‌ایم و این الگویی که خداوند از عالم هستی تعریف کرده‌اند نشان می‌دهد دنیا ماندگاری ندارد و در چارچوب خیر کثیر قرار نمی‌گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به بت‌پرستان گفت خورشید، ماه و ستاره‌ای که شما می‌پرستید ماندگاری ندارد، درحالی‌که انسان ماندگاری دارد و پایان‌ناپذیر است و با مرگ انسان را از دنیایی به دنیای دیگر جابجا می‌کند اما به وجود او پایان نمی‌بخشد.

فطرت انسان جاودانه، همیشگی و ماندگار است

وی عنوان کرد: خداوند فرمود تبدیل و تغییری در فطرت انسان به وجود نمی‌آید و جاودانه، همیشگی و ماندگار است و در مورد آیات الهی نیز فرمود آیات و سنت‌های الهی تغییرناپذیر و ماندگار هستند.
آیت‌الله عابدینی بابیان این‌که خداوند به پیغمبر (ص) گفت: به‌زودی ما به تو هدیه مهمی را عطا می‌کنیم که از آن خشنود خواهی شد، ابراز کرد: رسول گرامی اسلام (ص) از ماندگاری میراث الهی، زندگی بندگان در راستی و هدایت، برقراری عدالت جهانی، برچیده شدن بساط شرک، کفر و ظلم خشنود می‌شدند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) همان هدیه الهی بود که خداوند به پیغمبر (ص) عنایت کرد که تحقق آرمان‌های الهی که رسول‌الله را خشنود می‌کند، به‌وسیله ایشان و فرزندانشان میسر می‌شود.
وی بابیان این‌که هنوز ابعاد قرآنی، عرفانی، معنوی و فرهنگی شخصیت حضرت فاطمه (س) را نشناخته‌ایم، اذعان کرد: حضرت فاطمه (س) حکمت خداوند است و فهم حکمت الهی برای هرکسی میسر نیست و هرکسی به‌اندازه فهم و درکی که از حکمت دارد می‌تواند حضرت فاطمه (س) را درک کند و درک و فهم ما از آن حضرت به‌اندازه عظمت شخصیت ایشان نیست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: عایشه می‌گوید «من احدی را از فاطمه (س) شبیه‌تر به رسول‌الله در کلام و حدیث ندیدم و چون او نزد پیغمبر (ص) می‌رفت دست او را گرفته و می‌بوسید و بر جای خودش می‌نشاند و چون آن حضرت نیز نزد وی می‌رفت برمی‌خاست، به استقبال حضرت می‌رفت، دست آن حضرت را می‌بوسید و بر جای خودشان جای می‌داد».

انتهای پیام

captcha