سوگواره یاس فاطمی در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3693078
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

سوگواره یاس فاطمی در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری سوگواره یاس فاطمی در سمنان خبرداد.

به گزارش ایکنا از سمنان، عباس بابایی،سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان 30 بهمن در نشست با خبرنگاران  ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه دوم فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم ، سوگواره یاس فاطمی ترویج فضائل و سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها)، تقویت ایمان و معرفی شخصیت آن حضرت و همین طور اقامه عزا برای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) در روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) ساعت 9 صبح به همّت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از میدان کوثر به سمت میدان نمازبرگزار می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان شهر اخلاق در این سوگواره با حرکت دسته‌های عزاداری اقامه عزا می‌کنند اظهار کرد: در پایان این دسته عزاداری در دفتر نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه سمنان مراسم عزاداری برپا خواهد شد.

بابایی مرثیه‌سرایی، مداحی مداحان استانی،سخنرانی و سینه‌زنی را از برنامه‌های این مراسم عنوان کرد و گفت: ولایت پذیری ،صبوری ، تقوی ، عفت و فضیلت از برجسته ترین ویژگی های فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است لذا روش زندگانی این بانوی بزرگوار، بهترین الگو برای جامعه بشری است.

 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به اینکه این مراسم به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان و شورای هیات های مذهبی شهرستان سمنان پایگاه قدس بسیج شهرداری سمنان برگزار می‌شود یاداور شد:  نمایش ویژگی‌های برجسته این بانوی معزز بین جوانان و نوجوانان ازجمله رویکردهای مهم برای اجرای مراسم سوگواره یاس فاطمی است.

 وی صبوری، تقوی، ولایت‌پذیری، عفت را از صفت‌های برجسته حضرت فاطمه (سلام الله علیها) دانست و گفت: ترویج این الگوی اسلامی در جامعه امروزی بسیار یاز آسیب‌های اجتماعی را از بین می‌برد. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری شبستان

 

captcha