تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه به دانش روز است
کد خبر: 3693110
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
انصاری:

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم توجه به دانش روز است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید دانش روز را در کنار نیاز جامعه مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان امروز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تکیه بر منابع و توان داخلی برای رسیدن به توسعه است و ارایه آموزش‌های مهارتی گامی در این جهت است.
انصاری با اشاره به اینکه فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای فقرزدایی و اشتغال است، تصریح کرد: مهمترین مساله برای رفع محرومیت در همه لایه‌های اجتماعی ایجاد فرصت‌های شغلی جدید  با توسعه مهارت‌های اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه همه اقشار جامعه، می‌توانند مخاطبان آموزش‌های مهارتی باشند، افزود: آموزش‌های مهارتی دیربازده است و برای اثربخش بودن باید نیاز جامعه و بازار کار مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا پرهیز از عرضه‌محوری در آموزش‌های مهارتی مورد توجه ویژه قرار دارد.
انصاری با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانش روز را مورد توجه قرار دهد، خاطرنشان کرد: این مساله در آموزش‌های مهارتی استان زنجان مورد توجه قرار گرفته زیرا این سازمان علاوه بر اینکه وظیفه آموزش کارجویان و ارتقای توان عملی شاغلین را بر عهده دارد باید به عنوان پل ارتباطی این دو حوزه باشد.
captcha