برگزاری تجمع عزاداران فاطمیون در خرم‌ره
کد خبر: 3693117
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
مرادی خبر داد:

برگزاری تجمع عزاداران فاطمیون در خرم‌ره

گروه فرهنگی: رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره گفت: همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) تجمع عزاداران فاطمیون در ساعت ۱۰ونیم صبح در مقابل مسجد رسول الله(ص) برگزار می‌شود.

حمدالله مرادی، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(ع)، گفت: حضرت فاطمه(ع) مادر و همسر بزرگی بودند که در کنار همسر مبارزه می‌کردند و از سویی دیگر فرزندانی همچون امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و ام کلثوم(س) را تربیت کردند.
وی با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه(س)، اسوه و الگوی عفاف و پاکدامنی است، تصریح کرد: حجاب آن حضرت نمونه کامل حجاب یک زن مسلمان محسوب می‌شود. با این حال، این اهتمام به رعایت حجاب و عفاف، مانع ایفای وظیفه حضرت فاطمه(س) در لحظات خطیری همچون زمان جنگ و جهاد نمی‌شد.
مرادی با بیان اینکه هر چه را که قرآن به عنوان سبک زندگی تایید می‌کند همه در سیره حضرت زهرا(س) قابل مشاهده است، عنوان کرد: زندگی معصومین(ع) بهترین الگو برای پیاده کردن آیات قرآن است زیرا آن بزرگواران زندگی خود را بر پایه دستورات و فرامین الهی که در قرآن بیان شده است بنا نهاده‌اند.
این مسئول با اشاره به وابستگی عمیق حضرت زهرا به قرآن، تصریح کرد: در روایتی حضرت فاطمه(ع) می فرمایند: «از دنیاى شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا».
مرادی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی تمام عیار برای بشریت هستند، بیان کرد: آدمی برای آنکه بتواند راه سعادت و خوشبختی را طی کند باید از سبک زندگی و الگوهایی پیروی کند که خود نمونه‌ای بهترین‌ها هستند که سبک زندگی و منش خانم حضرت زهرا(س) این گونه هستند.
وی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای مطالعه و تحقیق در زندگانی حضرت فاطمه(س) است، تصریح کرد: نسل امروز جامعه ما هر چه بیشتر با اخلاق و سیره این بانوی بزرگوار به ویژه جوانان و نوجوانان آشنا شوند.
مرادی در ادامه با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره در ایام فاطمیه، گفت: در ایام فاطمیه، هیئات مذهبی با فضاسازی تبلیغی و نصب پلاکارد، بنر، تراکت‌های تبلیغی و پرچم‌های مزین به نام حضرت زهرا(س) فضای شهر را فاطمی کرده‌اند.
وی به برگزاری مراسم‌های عزاداری در مساجد شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: مراسم‌های ویژه ایام فاطمیه در شهرستان خرم‌دره در هیئت‌ها و مساجد شهرستان برگزار خواهد شد و همچنین برنامه عزاداری هم از امشب به مدت سه شب در مسجد رسول الله(ص) برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرم‌دره به تجمع عزاداران فاطمیون در روز شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: در روز شهادت حضرت زهرا(س) تجمع عزاداران فاطمیون در ساعت ۱۰و نیم صبح در مقابل مسجد رسول الله(ص) برگزار می‌شود و همچنین دسته عزاداری ویژه خواهران نیز در ساعت ۱۵ همان روز از مسجد رسول الله به سمت مسجد فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود.
captcha