دفاع مقدس الگوی تمام‌نمای جامع امروز است/ اول اسفند؛ زمان خاكسپاری پیكرهای 24 شهید در فارس
کد خبر: 3693134
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
گرامی:

دفاع مقدس الگوی تمام‌نمای جامع امروز است/ اول اسفند؛ زمان خاكسپاری پیكرهای 24 شهید در فارس

گروه اجتماعی ـ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تأكید كرد كه در تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی دفاع مقدس یك الگوی تمام نماست لذا امروز فرصتی برای هم مردم و هم مسئولان فراهم است تا از این الگوی جامع و كامل بهره‌برداری كنند.

حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در حاشیه مراسم وداع با شهدا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری مقام شامخ شهدا گفت: شهدا مظهر اقتدار، عزت و سربلندی ملت ایران بوده و هستند.
وی افزود: این شهدا هر از چند وقت كه در جامعه در بین ما حضور پیدا می‌كنند باعث تزریق روحیه انسجام و وحدت میان مردم از طرفی شده و از سوی دیگر نیز لزوم الگوگیری از راه و روش و منش شهدا را یادآور می‌شوند.
گرامی با یادآوری فرمایشات امام راحل كه دفاع مقدس را دانشگاه انسان‌سازی توصیف كرده بودند، گفت: امروز نیز اگر به مصادیق مختلف نگاه كنیم، می‌بینیم كه در تمام مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی دفاع مقدس یك الگوی تمام نماست لذا امروز فرصتی برای هم مردم و هم مسئولان فراهم است تا از این الگوی جامع و كامل بهره‌برداری كنند.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: با الگوگیری از الگوی دفاع مقدس می‌توان در جهت خدمت به مردم، پیشرفت جامعه و برطرف كردن آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و به خصوص رفع بیكاری گام‌های خوبی برداشت.

اشاره به مراسم‌های تشییع و وداع با شهدا
وی در ادامه سخنان خود به مراسم تشییع و وداع با شهدا در شیراز اشاره كرد و گفت: مراسم‌ وداع با شهدا عصر و شامگاه یكشنبه، 29 بهمن‌ماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و بعد از آن به یاری خدا پیكرهای مطهر این شهدا جهت تدفین به شهرستان‌های مختلف استان فارس انتقال خواهند یافت.
گرامی با یادآوری اینكه از 24 شهید، 18 شهید گمنام و 6 شهید شناسایی شده هستند، گفت: پیكرهای مطهر شهدای شناسایی شده كه ۵ نفر از آنان از شهدای نیروی انتظامی و یك نفر شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران است، جهت تشییع و خاكسپاری به زادگاه‌های خودشان شامل شهرستان‌های مرودشت، نی‌ریز و گویم شیراز انتقال داده خواهند شد.
مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اضافه كرد: همچنین پیكرهای مطهر شهدای گمنام جهت تشییع و خاكسپاری به شهرستان‌های آباده، اقلید، آباده‌طشت، استهبان و سروستان انتقال داده می‌شوند.
وی در پایان گفت: مراسم تشییع و خاكسپاری تمامی این شهدا در ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه، اول اسفندماه مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های مذكور برگزار می‌شود.

انتهای پيام

captcha