هر گونه خبر در مورد پیدا شدن لاشه هواپیما آسمان تکذیب می‌شود
کد خبر: 3693142
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
فتحی:

هر گونه خبر در مورد پیدا شدن لاشه هواپیما آسمان تکذیب می‌شود

گروه سلامت ــ معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به ادامه جستجوها در محدوده سقوط هواپیمای آسمان هر گونه کشف لاشه هواپیما را که از رسانه‌های مختلف اعلام شده است تکذیب کرد.

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شاهین فتحی، معاون سازمان عملیات و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مرکز کنترل بحران این جمعیت با بیان اینکه هنوز نمی‌توان محل سقوط هواپیمای آسمان را تایید کنیم اظهار کرد: ما در حال حاضر 45 تیم در این منطقه داریم و تیم‌های دیگری نیز در حال انتظار هستند.

وی افزود: سه بالگرد این جمعیت نیز در حال پرواز بوده و عمدتا ارتفاع سه تا چهار هزار متر را پوشش می‌دهند.

فتحی یاد آور شد: این منطقه شعاعی به طول 9 کیلومتر و عرض 15 کیلومتر است بر همین اساس جستجوی برای لاشه هواپیما را سخت کرده است. استان‌های اصفهان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس درگیر جستجو و امداد و نجات هستند. همچنین سازمان مدیریت بحران نیروهای نظامی و انتظامی، وزیر راه و تیم‌های پزشکی قانونی و سازمان هواپیمای کشور در منطقه هستند.

وی یادآور شد: ما خوشبختانه به صورت کاملا هماهنگ با هواشناسی عملیات جستجو را انجام می‌دهیم. در حال حاضر هنوز برخی جاها بارش زیادی داشته و نمی‌دانیم که چقدر طول می‌کشد تا محدوده‌های احتمالی را جستجو کنیم.

معاون سازمان عملیات و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ما دو سناریو در عملیات نجات در پیش داشتیم یک سناریو مبنی بر این بود که اگر ما لاشه را دیروز پیدا می‌کردیم چگونه این عملیات را پیش می‌بردیم این عملیات لغو شد سناریور دیگر هم این بود که ما اگر این لاشه پیدا نشد ما چگونه عمل کنیم و چگونه تیم‌های خود را پوشش دهیم.

وی همچنین با اشاره به شایعات مختلف در فضای مجازی عنوان کرد: این شایعات گهگاه عملیات‌های ما را دچار اختلال می‌کند در کرمانشاه هم اینگونه بود امیدواریم هموطنان تنها از طریق سازمان هواپیمایی و ریاست آن و همچنین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر پیگیری کنند.

فتحی یا آور شد: ما با توجه به بارش برف تنها فرصت داریم که عملیات جستجوی هوایی را ادامه بدهیم. در حال حاضر پیدا شدن آن لکه سیاه با توجه به پیگیری‌های میدانی انجام شده تکذیب شد و در حال حاضر هیچگونه اثری از لاشه‌ای هواپیما پیدا نشده است.

انتهای پیام/

 

captcha