اولتیماتوم استاندار مرکزی برای رونق اشتغال روستایی
کد خبر: 3693194
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

اولتیماتوم استاندار مرکزی برای رونق اشتغال روستایی

گروه اقتصادی- استاندار مرکزی گفت: قطار اشتغال روستایی استان همچنان خارج از ریل است و به هیچ وجه کم کاری دستگاه‌ها در زمینه پذیرفته نیست دستگاه‌های متولی موظف هستند طرح‌های خود را در این خصوص تا 29 اسفند ماه آماده کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استانداری مرکزی، در کارگروه اشتغال استان که امروز، 30 بهمن ماه در استانداری برگزار شد با بیان اینکه قطار اشتغال روستایی استان همچنان خارج از ریل است گفت: به هیچ وجه کم کاری دستگاه‌ها در این خصوص پذیرفته نیست زیرا قول داده‌ایم استان مرکزی جز 5 استان اول کشور در اشتغال روستایی باشد.
وی ادامه داد: شخص رئیس جمهور بطور ویژه و روزانه بر روی این موضوع نظارت و پیگیری دارد، برای تحقق این امر باید در روش‌ها و مکانیزم‌های خود بازنگری کنیم.
استاندار مرکزی با بیان اینکه سهم استان در اشتغال روستایی 102 میلیارد تومان است گفت: کلیه دستگاه‌های متولی موظف هستند طرح‌ها و برنامه‌ها خود در این خصوص تا 29 اسفند ماه در شهرستان‌ها و استان آماده تا بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی اعتبارات به شهرستان‌ها تخصیص یابد هر شهرستانی که نتواند اعتبارات خود را جذب کند علاوه بر اینکه اعتبارات به شهرستان دیگری تخصیص پیدا خواهد کرد باید در این زمینه جوابگو باشد.
آقازاده تاکید کرد: هیچ بهانه‌ای برای کم کاری وجود ندارد و فرمانداران در تمام شهرستان‌ها محور پیگیری و آماده سازی این طرح‌ها برای تخصیص اعتبار هستند در واقع فرمانداران وظیفه دارند بصورت یکپارچه با مشارکت دستگاه‌ها در مدت زمان مقرر طرح‌ها و برنامه ها را آماده سازی کنند.
وی گفت: در جلسه‌ای که رئیس جمهور با استانداران کشور در این خصوص داشت طرح اشتغال کارا و معایب آن بررسی شد و قرار شد که هر چه سریعتر نواقص رفع شود ولی تا زمان رفع این نواقص باید دستگاه‌ها طرح‌ها و برنامه‌های خود را آماده کنند و اگر دستگاهی در شهرستانی با کمبود نیرو مواجه است نیروی‌هایی را مامور، برای انجام این کار به کار گیرند.
آقازاده در پایان بیان کرد: بانک‌ها بعد از عید نوروز موظف هستند اعتبار 102 میلیاردی را به شهرستان‌ها اختصاص دهند و هیچ بهانه‌ای برای کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست چون دستور شخص رهبری و تاکید دولت است در واقع دولت این مبلغ را از سهم فروش نفت برای اشتغال روستایی در نظر گرفته است./انتهای پیام

captcha