سوگواری فاطمی تكاوران تیپ 55 هوابرد شیراز/ وجود فاطمه(س)، انقلابی در احیای جایگاه زنان ایجاد كرد
کد خبر: 3693219
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

سوگواری فاطمی تكاوران تیپ 55 هوابرد شیراز/ وجود فاطمه(س)، انقلابی در احیای جایگاه زنان ایجاد كرد

گروه اجتماعی ـ در آستانه فرا رسیدن سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سخنرانی، عزاداری و سینه‌زنی در تیپ 55 هوابرد برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، مراسم سوگواری و عزاداری با حضور فرماندهی و تمام كاركنان پایور و وظیفه امروز، 30 بهمن‌ماه در مسجد امام حسین(ع) تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدعباس برهانی‌نسب، رئیس عقیدتی ـ سیاسی این تیپ در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت صدیقه كبری، فاطمه زهرا(س) به بیان صفات و خصایل و ویژگی های شخصیتی آن بانوی همام از دیدگاه نبی مكرم اسلام(ص) پرداخت و گفت: فرمایشات پیامبر(ص) در خصوص وجود نازنین حضرت زهرا(س) و ویژگی‌های ایشان تنها اختصاص به آن زمان ندارد بلكه این ویژگی‌ها همواره و در هر زمان باید الگوی بانوان مسلمان باشد.
وی با اشاره به زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) و شهادت مظلومانه ایشان در سن هجده سالگی گفت: هر چند زندگی حضرت فاطمه(س) كوتاه بود اما پر بركت و پر ثمر بود و هر لحظه آن ارزش بس بزرگی دارد. حضرت فاطمه(س) در مقام و جایگاه همسر، همواره برای حضرت علی(ع) شریكی مهربان و وفادار بود و در تربیت فرزندان اهتمام ویژه‌ای داشت و مشكلات و سختی‌ها و مصائبی كه وجود داشت هیچگاه ایشان را ازایفای این وظیفه دور نكرد.
رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 55 هوابرد تأكید كرد: حضرت فاطمه(س) در تقوا، شجاعت، بخشش و سخاوت، حسن تربیت، تدبیر سیاسی، اجتماعی و در روش همسرداری در تاریخ بشریت نظیر ندارد.
برهانی‌نسب در ادامه با بیان اینكه اسلام بالاترین ارزش را برای زنان قائل شده است، گفت: وجود فاطمه(س) در آن شرایط دوره جاهلیت كه زن از هیچ ارزش و اعتباری برخوردار نبود منجر به انقلابی در احیای نقش و جایگاه زنان در عالم شد.
وی در پایان با اشاره به اینكه حضرت فاطمه زهرا(س) الگویی جامع و كامل برای زنان عالم است، تاكید كرد: زنان جامعه ما باید از این بانوی دو عالم درس ایمان، عبادت، علم و تقوا و ولایتمداری بگیرند.
یادآور می‌شود، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی توسط مداح و ذاكر اهل بیت عصمت و طهارت ادامه‌دهنده این مراسم معنوی بود.

انتهای پيام

captcha