ضرورت تبیین شخصیت علمی و عملی حضرت فاطمه(س)
کد خبر: 3693256
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

ضرورت تبیین شخصیت علمی و عملی حضرت فاطمه(س)

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که شخصیت هر انسانی یا به‌خاطر علم اوست یا به‌خاطر عمل او است، گفت: حضرت فاطمه(س)هم از بُعد علمی و هم از بُعد عملی برای همه الگوست.

به گزارش ایکنا  از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، دوشنبه، ۳۰ بهمن در جمع کارکنان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) با تاکید بر ضرورت شناخت ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه‌زهرا(س)، اظهارکرد: آن‌چه مورد توجه است تبیین جایگاه علمی و عملی حضرت فاطمه‌زهرا(س) است.
وی در خصوص ابعاد علمی حضرت فاطمه(س) عنوان کرد: در بُعد علمی حضرت زهرا(س) همین بس که جبرئیل امین بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) مطالبی که به آن حضرت گفت که به مصحف فاطمه(س) مشهور است این در حالی‌است که مصحف فاطمه(س) وقایع و اخباری بود که در آینده برای امت اسلامی اتفاق می‌افتاد.

بیان سرنوشت امت اسلامی در مصحف فاطمه(س)

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که در مصحف فاطمه(س) سرنوشت امت اسلامی بیان شده است، افزود: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) بیانگر موقعیت علمی آن حضرت است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بیان فلسفه احکام توسط حضرت فاطمه(س) نشان می‌دهد آن حضرت چه‌قدر نسبت به احکام آگاهی داشت این در حالی‌است که آن‌چه مورد توجه است تسلط آن حضرت به قرآن‌کریم است به‌طوری‌که قرآن‌کریم در سینه‌ حضرت فاطمه(س) ثبت و ضبط شده بود.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که بُعد عملی شخصیت حضرت فاطمه‌زهرا(س) این بود که آن حضرت شریک غم و درد پدرش بود، اضافه کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) غم‌گسار پیامبر اسلام(ص) بود تا جایی‌که پیامبر اکرم(ص) به حضرت فاطمه لقب «ام‌ابیها» را داد، پیامبر(ص) دست حضرت فاطمه(س) را می‌بوسید و زمانی‌که حضرت فاطمه(س) وارد خانه می‌شد در برابر آن حضرت به‌طور تمام‌قد بلند می‌شد.
خانواده‌ها سبک زندگی فاطمی و علوی را سرلوحه قرار دهند
وی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) طاووس بهشت و سرور زنان بهشتی است، گفت: حضرت فاطمه(س) یار و یاور همسرش بوده است و هیچ‌کس مثل فاطمه(س)، امام علی(ع) را یاری نکرد تا جایی‌که شهیده راه ولایت شد.
آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر توجه به بُعد علمی و عملی حضرت فاطمه‌زهرا(س) عنوان کرد: امام علی(ع) در لحظات آخر عمر به آن حضرت فرمود که تو داناترین، نیکوکارترین، باتقواترین، بزرگوارترین و خداترس‌ترین مردم در روی زمین هستی، لذا خانواده‌ها سبک زندگی حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha