تبیین الگوهای صحیح اسلامی باعث غنی شدن جوانان می‌شود
کد خبر: 3693267
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
حجت الاسلام صابری اراکی:

تبیین الگوهای صحیح اسلامی باعث غنی شدن جوانان می‌شود

تبیین الگوهای صحیح اسلامی  باعث غنی شدن جوانان می‌شود گروه فرهنگی - کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به اینکه متأسفانه الگوهای دینی در جامعه به حاشیه رفته و الگوهای غربی در میان جوانان رواج یافته است، اضافه کرد: باید با تبیین الگوهای صحیح اسلامی جوانان را غنی کرد تا چشم به الگوهای بزک‌کرده غربی نداشته باشند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل صابری اراکی، کارشناس مذهبی رسانه ملی، صبح امروز 30 بهمن‌ماه در مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا(س) که در دفتر نماینده و لی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: مردم و جوانان باید سیره و زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی راه خود قرار دهند.
استاد حوزه ودانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه الگوهای دینی در جامعه به حاشیه رفته و الگوهای غربی در میان جوانان رواج یافته است، اضافه کرد: باید با تبیین الگوهای صحیح اسلامی جوانان را غنی کرد تا چشم به الگوهای بزک کرده غربی نداشته باشند.
حجت الاسلام صابری اراکی با معرفی ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) به عنوان ازدواجی ساده و متعالی، تصریح کرد: جوانان و به ویژه خانواده ها باید از این ازدواج پربرکت بهترین بهره ها برده و راهنمای راه خود در ازدواج قرار دهند.
کارشناس مذهبی رسانه ملی عنوان کرد: حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) ازدواجی بسیار ساده داشتند و حتی حضرت فاطمه لباس ازدواج خود را به فقیر بخشید بنابراین خروجی چنین ازدواجی امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب کبری می شود.
حجت الاسلام صابری اراکی با بیان اینکه متاسفانه امروز مهریه های سنگین، جهیزیه و سطح اقتصادی جای اخلاق و دین را در ازدواج ها گرفته است، خاطرنشان کرد: باید دادگاه های خانواده را با ازدواج های صحیح خلوت کنیم.
کارشناس مذهبی رسانه ملی اظهار کرد: کاهش ازدواج های آسمانی با معیارهای اسلامی باعث رواج معیارهای غربی رد میان خانواده ها شده است.

captcha