آمار موجود در بحث طلاق نگران‌کنندە است
کد خبر: 3693290
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷

آمار موجود در بحث طلاق نگران‌کنندە است

گروه اجتماعی- معاون سیاسی استاندار کردستان در خصوص افزایش میزان طلاق در استان گفت:: آمار موجود در بحث طلاق نگران کنندە است البته این مبحث تنها مختص بە کردستان نیست و کل کشور با آن روبروست .

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی استاندار کردستان در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کردستان که امروز، 30 بهمن ماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لازم است مدیران با مطالعه و آگاهی کامل نسبت به موضوع جلسات در آنها حضور پیدا کنند تا حضور آنها اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به غیر ضروری بودن حضور تعدادی از ادارات و دستگاه‌های غیرمرتبط با موضوع جلسات افزود: ضرورتی بە دعوت از این دستگاەها برای حضور در جلسات نیست و حتی می توان بە جای مدیران از نظرات بدنە کارشناسی و حضور کارشناسان بهرە برد.
خوش‌اقبال در ادامە جلسە در خصوص افزایش میزان طلاق در استان عنوان کرد: آمار موجود در بحث طلاق نگران کنندە است البته این مبحث تنها مختص بە کردستان نیست و کل کشور با آن روبروست .
وی ادامە داد: با توجە بە وضعیت کلی کشور آمار طلاق در استان پایین‌تر است اما با در نظر گرفتن بافت اجتماعی، آداب و رسوم و مذهب مردم منطقە این آمار جای نگرانی دارد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، خواستار کار کارشناسی و دخیل کردن متخصصان و اساتید دانشگاە برای کاهش آمار طلاق شد و گفت: طلاق علل مختلفی دارد، اما یکی از دلایل اصلی آن نبود اشتغال است که سبب افزایش سایر آسیب های اجتماعی هم می شود .
وی تاکید کرد: همە دستگاەهای امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی ائمه جمعه در قبال اشتغال مسئولیت دارند، چرا کە افزایش اشتغال، کاهش آمار طلاق و سایر نابهنجاری های اجتماعی را در پی دارد.
خوش‌اقبال در پایان یادآور شد: همە باید راهکارهای درست و دقیقی را برای برون رفت از مشکلات ارائه کنیم و لازم است مصوبات جلسات قبلی و میزان پیشرفت و اجرای آنها هم پیگیری شود.
انتهای پیام

captcha