مفتی قدس وحدت مواضع مسلمانان در قبال فلسطین را خواستار شد
کد خبر: 3693316
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰

مفتی قدس وحدت مواضع مسلمانان در قبال فلسطین را خواستار شد

گروه بین‌الملل - مفتی قدس طی سخنانی خواستار سفر به شهر قدس با هدف عبادت و حمایت از مردم فلسطین شد.

مفتی قدس وحدت مواضع مسلمانان درقبال فلسطین را خواستار شد

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا؛ «شیخ محمد حسین» مفتی قدس و سرزمین‌های فلسطین در گفت‌وگو با روزنامه القدس العربی گفت: فتوایی هست که از سفر به قدس در چارچوب ضوابط مشخص نظیر پرهیز از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند؛ این سفر با هدف عبادت و حمایت از مردم شهر قدس و فلسطینیان صورت می‌گیرد.

مفتی قدس بیان کرد: نزاع فلسطین و اسرائیل چندین وجه دارد که اولین وجه آن ملت فلسطین است؛ آنها سنگ بنای ناکام گذاردن تمامی طرح‌های اسرائیل و حتی آمریکا محسوب می‌شوند و برای تحقق چنین امری وحدت فلسطینیان ضرورت دارد.

وی وحدت مواضع کشورهای عربی و اسلامی در قبال کشور فلسطین با پایتختی ابدی قدس را خواستار شد و گفت: بحران‌هایی که در جهان عربی در حال سپری شدن است، امر اعلان قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را آسان کرد.

مفتی قدس در ادامه با اشاره به اینکه سومین عمق نزاع فلسطین و اسرائیل موضع بین‌المللی است، از فرانسه و کشورهای غربی خواست در قبال اماکن مقدسه فلسطین احساس مسئولیت و از محمود عباس که روز سه شنبه به شورای امنیت می رود، حمایت کنند.

شیخ محمد در ادامه با اشاره به سفر یک هیأت فلسطینی به فرانسه گفت: هدف از این سفر، رساندن ندای مردم فلسطین بود. این هیأت دیدارهایی با امانوئل ماکرون و دیگر مقامات فرانسه و همچنین شخصیت‌های دینی این کشور داشته و از آنها خواسته‌اند به رفع معضلات مردم فلسطین کمک کنند.

captcha