چرایی مظلومیت حضرت زهرا(س)
کد خبر: 3693326
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

چرایی مظلومیت حضرت زهرا(س)

گروه معارف- اسلام در نگرش خود به زن، با آفرینش ریحانه نبی و انسیه حوراء، نشان داد که دین جامعی است که زن تحقیر شده در جاهلیت دیروز و غرب زده امروز را نه تنها باور ندارد، بلکه تقبیح می‌کند و الگوی ایده آل زن مسلمان را فاطمه زهرا(س) می‌داند تا بهانه برای هیچ زن مسلمانی باقی نماند که ما اسوه و الگویی نداشتیم تا با تمسّک به او بتوانیم انحراف و باطل را تشخیص دهیم و یا به خود اجازه دهیم که وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شویم.

به گزارش ایکنا از از آذربایجان‌شرقی، اسلام در نگرش خود به زن، با آفرینش ریحانه نبی و انسیه حوراء، نشان داد که دین جامعی است که زن تحقیر شده در جاهلیت دیروز و غرب زده امروز را نه تنها باور ندارد، بلکه تقبیح می‌کند و الگوی ایده آل زن مسلمان را فاطمه زهرا(س) می‌داند تا بهانه برای هیچ زن مسلمانی باقی نماند که ما اسوه و الگویی نداشتیم تا با تمسّک به او بتوانیم انحراف و باطل را تشخیص دهیم و یا به خود اجازه دهیم که وارد عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شویم.
باید از عزاداری‌ها و روضه خوانی‌ها برای حضرت زهرا(س) حفاظت کنیم
حجت‌الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه در گفت‌‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: باید از عزاداری‌ها و روضه خوانی‌ها برای حضرت زهرا(س) حفاظت کنیم تا مظلومیت حضرت، مابین شیعه و سنی تفرقه ایجاد ننمایند.
وی، با استناد به آیه 61 سوره آل عمران خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: پس هر کس درباره عیسی، پس از آنکه به آگاهی رسیده‏‌ای، با تو مجادله کرد، بگو: بیایید تا ما فرزندانمان و شما فرزندانتان را، و زنانمان را و زنانتان را و نفس‏هایمان و نفس‏هایتان را حاضر آوریم، آن‏گاه مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان بفرستیم.
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: حضرت زهرا(س) جلوه‌ای کامل از تمام کمالاتی است که یک زن در طول حیات خود ممکن است به آن نائل شود و تأسّی به اسوه و الگوی برتر زنان جهان، حضرت زهرا(س)، گامی نوین و حرفی نو مطرح ساخت که زن مسلمان در اقصی نقاط جهان، از آسیا تا آفریقا، از اروپا تا آمریکا، می تواند با تکیه بر الگوی عملی فاطمی، به خودباوری و احیای هویّت اسلامی دست یازد.
وی با اشاره به فرموده امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام حسن(ع) می فرمایند: در دنيا كسى عابدتر از حضرت فاطمه (س) نبود. آن قدر به عبادت مى ايستاد تا پاهايش ورم مى كرد.
حجت‌الاسلام محمدی، از درس‌های عملی حضرت زهرا(س) گفت و تاکید کرد: یکی از بزرگ ترین درس‌های عملی از حضرت زهرا(س) حضور فعّال در صحنه‌های اجتماعی سیاسی با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‌های وجودی زن است که در انقلاب اسلامی، جلوه یافت و الگویی برای زنان مسلمان در سطح جهان شد.
مظلومیت حضرت زهرا(س) با وصیت وی نمود پیدا می کند
حجت‌الاسلام صمد ناصری، امام جمعه خسروشاه در گفت‌‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مظلومیت حضرت زهرا(س) با وصیت وی برای غسل شبانه، کفن شبانه و دفن شبانه و بی اطلاع ماندن در محل مزار نمود پیدا می‌کند و فاطمه زهرا(س) هم در نسب و خانواده و هم به جهت رفتار و کردار شخصی و نیز اوصاف خودی، در بلندای قله عظمت و بزرگی قرار دارد.
وی، با استناد به آیه یک سوره قدر خاطرنشان کرد: (این که خداوند می فرماید:) ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم، مراد از «شب» فاطمه و مراد از «قدر» خداوند است. در نتیجه هر کسی فاطمه را آن چنان که باید بشناسد، حقیقت شب قدر را درک نموده است و ... و این که فاطمه، فاطمه نامیده شده است برای این است که مخلوق از کُنه معرفت او عاجز است.
حجت‎الاسلام‌ ناصری، با اشاره به مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) ادامه داد: مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) نشان دادند که یک زن، که عنصر پیوند دهنده بین رسالت و امامت است، چگونه می‌تواند با جثه ضعیف خود و روح عظیم الهی خویش، بار سنگین مبارزه را بر دوش کشد و با جان و مال خود تا آخرین نفس، خط الهی را دنبال کند و فریب سیاست پیشگان زر و زور و تزویر را نخورد و نشان دهد که در سخت ترین عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه، که حتی مردان رزم دیده و مقاوم هم دچار تزلزل می شوند، یک زن ایستا و مقاوم می‌تواند در مقام دفاع از حق و ولایت بایستد و رسالت خویش را جانانه به ثمر برساند.
امام جمعه خسروشاه یادآور شد: فاطمه زهرا(س)  به صورت، يک بشر و يک زن، آن هم زنی جوان است،اما در معنا، يک حقيقت عظيم و يک نور درخشان الهی و يک بنده صالح و يک انسان ممتاز و برگزيده است.

captcha