باز هم سوگ مادر فرا رسید/ حرم احمدی میعادگاه سوگواران نخستین مدافع حریم ولایت
کد خبر: 3693347
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

باز هم سوگ مادر فرا رسید/ حرم احمدی میعادگاه سوگواران نخستین مدافع حریم ولایت

گروه اجتماعی ـ باز هم سوگ مادر فرارسید؛ امروز تمام خاندان آل‌الله و فرشتگان زمینی و آسمانی به سوگ دردانه‌ای نشستند كه مایه عزت و صلابت پدر بود.

به گزارش ایكنا از فارس، باز هم سوگ مادر فرا رسید. امروز تمام خاندان آل‌الله و فرشتگان زمینی و آسمانی به سوگ دردانه‌ای نشستند كه مایه عزت و صلابت پدر بود. پدری كه تمام عالم وام‌دار وجود ذی‌جود اوست.
امروز كوثر نبوت، زمینیان را برای رسیدن به معبود و مقصود حقیقی ترك كرد و به راستی! عجب دردی دارد سوگ و فراق مادر و امروز همه خاندان عصمت و طهارت(ع) یتیم شدند.

حضرت زهرا(س)؛ جامع‌ترین الگوی دفاع از ولایت
او را نخستین مدافع حریم ولایت نامیدند چرا كه برای احقاق حق و دفاع از امام زمان خویش با تمام وجود وارد عرصه شد و در این راه نیز مانند سایر رهروان مكتب عشق و بندگی، به شهادت رسید. آری! به راستی بانوی دو عالم، جامع‌ترین الگوی دفاع از ولایت است.
امروز تمام عاشقان و عارفان هم‌نوا با صاحب‌الزمان(عج) سوگوار داغ مادرند و در همه جا مراسم‌های سوگواری و عزاداری فاطمی پا برجاست. در تمام نقاط شهری و روستایی استان فارس نیز طی چند روز گذشته مراسم‌های سوگواری فاطمی همچنان پا برجاست.

اشاره به برنامه‌های سوگواری فاطمی در حرم شاهچراغ(ع)
اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین سوگواری فاطمی استان فارس، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز طی روزهای گذشته و امروز در حال برگزاری است. مراسم سوگواری شب شهادت بانوی دو عالم در این حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی برگزار شد و از صبح امروز، اول اسفندماه نیز مراسم‌ سوگواری با قرائت خطبه فدكیه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.
بعد از آن در ساعت 11 مراسم سوگواری متحد و یكپارچه هیئات مذهبی شیراز در این حرم مطهر برگزار شد كه در آن تمام اقشار هیئت‌های مذهبی اعم از هیئات دانش‌آموزی، فاطمیون، روحانیان، پاسداران و غیره به‌صورت متحد به سوگواری مادر پرداختند.
این مراسم‌ سوگواری تا هنگام اذان ظهر و عصر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد و بناست امشب نیز مراسم سوگواری در حرم مطهر برگزار شود كه آغازگر مراسم امشب نیز لاله‌گردانی 500 خادم حرم مطهر در صحن و سرای آن است.
به همین ترتیب در تمام بقاع متبركه، مساجد، حسینیه‌ها و تكایا و اماكن مذهبی در هر بخش، روستا و شهری این مراسم‌ سوگواری طی امروز و روزهای آتی برگزار خواهند شد.
انتهای پیام

captcha