برگزاری مراسم یادواره شهدای شهر کوهبنان و پنج شهید گمنام
کد خبر: 3693374
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴

برگزاری مراسم یادواره شهدای شهر کوهبنان و پنج شهید گمنام

گروه سیاست و اقتصاد - همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) ‏مراسم یادواره شهدای شهر کوهبنان و پنج شهید گمنام دیروز سه‌شنبه، 1 اسفند با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، دسته‌جات و هیات عزاداری و جمعی از خانواده‌های معزز شهیدان، جانبازان و ایثارگران در محل مسجد جامع کوهبنان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با استناد به کلام وحی گفت: شهید مقتول فی سبیل‌الله است که جان خود را تقدیم راه خدا کرده است و جا دارد که ما هم به‌عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا جان، مال، آبرو و تمام توان خود را در راه دین خدا خرج کنیم.
وی افزود: شهدا از ما می‌خواهند راه خدا را برای بندگی مردم هموار کنیم آنان همواره زنده‌اند لذا مرگ و نیستی ندارند البته ملتی که شهادت دارد افسردگی و مردگی ندارد بلکه زنده و تاثیرگذار است و به بشریت جهت می‌دهد.
حجت‌الاسلام علیمرادی بیان کرد: در هر سمت و جایگاهی باید به رحمت خداوند امیدوار بود، شهید با خون خود به مقام عند ربهم می‌رسد و معلم با تعلیم و تربیت می‌تواند به مقام عند ربهم برسد و مسوول هم می‌تواند مسیر رسیدن به عند ربهم را طی کند که این خود می‌تواند انقلاب را به مقصد برساند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: همه می‌توانند به مقام عند ربهم برسند این درسی است که حضرت امام(ره) با استناد به مکتب فاطمی کسب کرد و در اختیار ما گذاشت.
وی تصریح کرد: حضرت امام(ره) بی‌بی دو عالم را انسانی کامل و نمونه معرفی کردند چون رضایت و خشم خداوند به وجود ایشان بستگی دارد شخصیتی که اشرف اولاد عالم است و پیامبر اعظم(ص) کلمه فداها ابوها را در وصفش بر زبان جاری کرد.
حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه تمام ائمه اطهار حضرت زهرا(س) را حجت بر خود می‌دانستند چون ایشان اسوه حسنه بودند، یادآور شد: فاطمیه در میان تمام مناسبت‌های دینی از اختصاصات شیعه است چون تنها مراسمی است که هویت شیعه را آشکار می‌کند لذا باید در برگزاری مراسم فاطمیه شیعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
انتهای پیام

captcha