دست‌یابی به جامعه توحیدی بدون وحدت ممکن نیست
کد خبر: 3693412
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین:

دست‌یابی به جامعه توحیدی بدون وحدت ممکن نیست

گروه معارف- مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) وحدت را لازمه رسیدن به جامعه توحیدی می‌دانست و معتقد بود رسیدن به جامعه توحیدی تنها با وحدت ممکن خواهد بود.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی، مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین شب گذشته در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) که در دفتر امام‌جمعه شهر محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دنبال زهرایی شدن هستیم باید رابطه خود با خدا را نزدیک کنیم.
وی بابیان اینکه باید موضع‌گیری‌هایمان در زندگی توحیدی باشد، عنوان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) بر همین اساس می‌فرماید که در زندگی هیچ‌گاه به کسی نزدیک نشده و یا از او دور نشده‌ام مگر اینکه به خاطر خداوند بوده و این همان رابطه توحیدی است که بین انسان و بنده شکل می‌گیرد.
حجت‌الاسلام عباسی اضافه کرد: نمی‌توان جامعه‌ای را که در دانشگاه‌های آن مسائل ضد دین و ضد ولایت مطرح می‌شود، جامعه‌ای زهرایی و ولایی دانست.
وی با اشاره به جمله امام (ره) درباره آزادسازی خرمشهر که فرموده بودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» افزود: این نشان می‌دهد امام خمینی (ره) به مسئله فتح خرمشهر به‌عنوان مسئله‌ای توحیدی نگاه می‌کند و این حرکت را یک پیروزی و یک غلبه صرف در جنگ نمی‌دانست.
امام‌جمعه موقت شهر محمودآباد ادامه داد: امام خمینی (ره) در جای دیگری می‌گویند «من دست و بازوی رزمندگان را که دست خدا بالای آن است می‌بوسم» و این نیز اوج نگاه توحیدی به مسائل است.
وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) وحدت را لازمه رسیدن به جامعه توحیدی می‌دانست و معتقد بود رسیدن به جامعه توحیدی تنها با وحدت ممکن خواهد بود.
حجت‌الاسلام عباسی بابیان اینکه هرروز در نماز شهادت را به‌جای می‌آوریم اما قلباً باید به آن اعتقاد داشته باشیم، بیان کرد: زهرایی بودن به معنای اعتقاد به همین شهادتین و همچنین اعتقاد به بهشت و جهنم است و اگر کسی به بهشت و جهنم اعتقاد قلبی نداشته باشد نمی‌تواند زهرایی باشد.
وی اضافه کرد: حقوق‌های نجومی و دست‌اندازی به بیت‌المال به اشکال مختلف به دلیل این است که انسان اعتقاد قلبی به جهنم و بهشت ندارد چون انسان معتقد به آخرت دست‌اندازی به بیت‌المال را متعفن می‌داند.
مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان بابیان اینکه ایمان بر عمل مقدم است یادآور شد: «إن الذین آمنوا و عملوا الصالحات» نیز که در بسیاری از آیات آمده دقیقاً بیانگر تقدم ایمان بر عمل است و این یعنی ایمان باید به عمل صالح منتهی شود.

انتهای پیام

captcha