شرکت 1760 دانش آموز در جشنواره قرآنی کودک ملایر
کد خبر: 3693421
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

شرکت 1760 دانش آموز در جشنواره قرآنی کودک ملایر

گروه فعالیت‌های قرآنی- کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر از شرکت 1760 دانش آموز این شهرستان در جشنواره قرآنی کودک و نوجوان خبر داد.

ایرج یارمحمدی کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در شهرستان ملایر که به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر در محل حسینیه بیت الزهرا(س) شهرستان ملایر برگزار شد، به کار خود پایان داد.
وی گفت: در پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی کودک و نوجوان شهرستان ملایر که توسط مؤسسه قرآنی مهدی(عج) خورشید ولایت از مؤسسات وابسته به اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار شد، تعداد 1760 نفر از کودکان و نوجوانان ملایری در مقاطع مختلف تحصلی شرکت کردند.
یارمحمدی اظهار کرد: در رشته حفظ قرآن 665 نفر، در رشته مفاهیم قرآن 53 نفر، در رشته ترتیل 48 نفر، در رشته نقاشی و خوشنویسی با مضامین قرآنی 961 نفر و در رشته همخوانی قرآن 30 نفر شرکت کرده و 3 نفر نیز مقالات قرآنی خود را ارائه دادند.
وی افزود: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان با هدف نشر و ترویج فرهنگ حیات بخش قرآن کریم، ایجاد شور قرآنی و شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای قشرهای مختلف به سمت و سوی انس با قرآن در ایام دهه مبارک فجر ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

شرکت 1760 دانش آموز در جشنواره قرآنی کودک ملایر
یارمحمدی اظهار کرد: قرآن تأثیر بسزایی در زندگی افراد دارد بنابراین با توجه به اینکه این آیات الهی چراغ هدایت بشریت است، انتظار می رود برای ترویج مفاهیم آن تلاش بیشتری انجام گیرد.
کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در بخش دیگری از سخنانش گفت: باتوجه به اینکه مدارس محور اصلی فعالیت های قرآنی است، اکنون فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش به یک انتظار تبدیل شده است، به گونه‌ای که دانش آموزان، والدین و معلمان هر سال منتظر اجرای برنامه‌های نوین در حوزه علوم قرآنی در مدارس به خصوص شرکت در مسابقات قرآنی هستند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدار با مسئولان و فرهنگیان بر گسترش فعالیت‌های قرآنی در جامعه به ویژه مدارس تأکید می کنند، افزود: امروزه فعالیت‌های قرآنی در مدارس برای همه دانش‌آموزان است و به گروه خاصی از دانش‌آموزان تعلق ندارد.

به آموزش‌های قرآنی در خانه و مدرسه نگاه ویژه ای شود
یارمحمدی تصریح کرد: درس های قرآنی در تربیت دینی دانش آموزان نقش سازنده ای دارد بنابراین باید به آموزش‌های قرآنی در خانه و مدرسه نگاه ویژه ای شود.
وی توجه به آموزش قرآن در دوره ابتدایی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: توجه به آموزش قرآن در دوره های تحصیلی بالاتر در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: این کتاب الهی می‌تواند امراض باطنی انسان ها را معالجه کند و هرکس این نسخه را بشناسد، شخصیت علمی، عملی و معنوی او به خوبی شکل خواهد گرفت.
یارمحمدی با بیان اینکه ایجاد انس و پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم، می‌تواند از بسیاری از آسیب ها اجتماعی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد: با تقویت حلقه های پیوند بین مدارس، والدین، مسجد، هیئت های مذهبی و قرآنی می توان در تربیت اسلامی- ایرانی فرزندان این مرز بوم تلاش کرد و به نتایج ارزشمندی دست یافت.
انتهای پیام

captcha