اجرای طرح «والتین و الزیتون» در لرستان
کد خبر: 3693428
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

اجرای طرح «والتین و الزیتون» در لرستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح «والتین و الزیتون» همزمان با روز درختکاری در لرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: طرح «والتین و الزیتون» همزان با 15 اسفندماه، روز درختکاری با مشارکت فعالان قرآنی در سطح استان لرستان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح فوق همزمان با درختکاری مقام معظم رهبری اجرا می‌شود، ادامه داد: طی اجرای این طرح یک درخت مثمر در سطح استان و در مقابل منازل، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و مراتع کاشته می‌شود.

اجرای طرح «والتین و الزیتون» در لرستان
امیدیان اظهار کرد: این امر در راستای بحث توسعه و ترویج درختکاری براساس آموزه‌های قرآن با محوریت کاشت درخت‌های مثمری است که در آیات قرآن به آن اشاره شده است چون تین و انجیر و انار و ... که با توجه به بوم‌سازی منطقه لرستان، انجام می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان اضافه کرد: برای بهبود شرایط آب و هوایی و جلوگیری از پراکندگی ریزگردها و همچنین حفظ سلامت جامعه این درخت‌ها با مشارکت قرآنیان استان چون قاریان، حافظان، مدیران مؤسسات و مربیان و دیگر قرآنیان کاشته و ثمر آن وقف فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.
وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت جهاد کشاورزی طی اجرای این طرح، عنوان کرد: هدف ما کاشت نهال‌های مثمرثمر و ارگانیک است که در سطح استان‌ها با همکاری باغات و باغداری‌های شهرستان‌ها انجام می‌شود و یا این نهال‌های ارگانیک از سوی شهرداری و جهادکشاورزی استان و سطح شهرستان‌ها دریافت می‌شود.
امیدیان تأکید کرد: این طرح با همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، مجموعه تشکل‌های قرآنی استان متشکل از اتحادیه، کارگروه قرارگاه صاحب‌الامر(عج) و جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر استان انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha