عزم متولیان امور زنان برای حل مشکلات جزم نیست
کد خبر: 3693433
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

عزم متولیان امور زنان برای حل مشکلات جزم نیست

گروه اجتماعی-مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: آیا همه مسئولانی که در سازمان‌های متولی امور زنان مشغول هستند، اراده کافی برای حل مشکلات زنان را دارند یا خیر؟ بنده در این اراده تردید دارم.

ژیلا مشهدی، مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: مسلماً 50 درصد از مسائل جامعه در حوزه زنان باز تولید می‌شود. آنچه باید از دستگاه‌ها و متولیان امور زنان به عنوان سوال مطرح کرد، این است که آیا اراده لازم برای حل مسائل زنان وجود دارد یا خیر؟ آیا همه مسئولانی که در سازمان‌های متولی امور زنان مشغول هستند، اراده کافی برای حل مشکلات زنان را دارند یا خیر؟ بنده در این اراده تردید دارم.
وی ادامه داد: مساله بعدی که در مباحث زنان اهمیت دارد، اعتبارات است، با فرض اینکه دستگاه‌های متولی امور زنان اراده کافی برای حل مشکلات نیمی از جامعه را داشته باشند و مشکلات این قشر به درستی واکاوی و راه حل ارائه ‌شود اما مساله اصلی این است این پیشنهادات و راهکارها ضمانت اجرایی دارند یا خیر؟ طبیعتا پشتوانه ضمانت اجرایی، اعتبارات است.
عضو هیات علمی جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک تصریح کرد: بنده تجربه نامناسبی در زمینه اعتبارات حوزه زنان دارم طرح پژوهشی در استانداری اجرا شد که نزدیک به سه سال به طول انجامید و وقت زیادی برای این طرح گذاشتیم ولی متاسفانه به دیل نبود اعتبارات عملیاتی نشد.
مشهدی با اشاره به اینکه در این طرح 15 روستای استان نزدیک سه سال مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت گفت: در این طرح برای اشتغال زایی زنان روستایی در هر روستا یک الگوی خاص ارائه شد، حال سوال اینجاست با وجود اینکه در استان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال خرد روستایی اولویت دارد کدام از یک از الگوها به سرانجام رسید؟ این طرح در سال 89 شروع و در سال 92 به اتمام رسید و پیشنهاد خود استانداری بود.
مدیر گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: مسائل حوزه زنان در دو بخش عمده قابل تقسیم بندی است؛ حوزه خصوصی که به نقش زنان در خانواده می‌پردازد و بخش عمومی که بازتابی از بخش خصوصی است و شامل معشیت، اشتغال و جایگاه زنان در سطوح مدیریتی و ... می‌شود و دانشگاه‌ها باید به این دو حوزه توجه بیشتری کنند./انتهای پیام

captcha