درخواست نمایندگان پارلمان انگیس برای آزادی نبیل رجب
کد خبر: 3693493
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

درخواست نمایندگان پارلمان انگیس برای آزادی نبیل رجب

گروه بین‌الملل ـ 25 تن از نمایندگان پارلمان انگلستان، مداخله بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور برای آزادی نبیل رجب، فعال حقوق بشر بحرین را خواستار شدند.

نمایندگان پارلمان انگیس خواستار آزادی نیبل رجب شدند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البحرین الیوم؛ همزمان با برگزاری دادگاه محاکمه نبیل رجب، فعال حقوقی بحرین، 25 تن از نمایندگان پارلمان انگلستان در نامه‎ای خواستار مداخله بوریس جانسون، وزیر امور خارجه این کشور برای آزادی این فعال حقوقی شدند.

نمایندگان پارلمان انگلستان در این نامه نسبت به محاکمه‎ها و پیگردهای قضایی غیرقانونی این مبارز بحرینی که دو سال بازداشت غیرقانونی او را به دنبال داشته است، ابراز ناامیدی کردند.

 قرار است، حکم نهایی نبیل رجب به اتهام‎های متعددی از جمله اهانت به هیئت حقوقی بحرین، اهانت به کشور همسایه و نشر شایعات دروغین درباره حمله نظامی عربستان به یمن، امروز (دوم اسفندماه)، صادر شود.

این فعال حقوق بشری بحرین متهم است که در سال 2015 میلادی، توئیت‌هایی در ارتباط با شکنجه در زندان جو بحرین و بحران انسانی ناشی از حمله سعودی‎ها به یمن در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد است.

در همین رابطه، مرکز حقوق و دموکراسی بحرین که مقر آن در لندن قرار دارد، با بیان این که مسئله نبیل رجب خود دلیل واضحی بر این امر است که نحوه برخورد وزارت خارجه انگلستان با مسئله بحرین مناسب نیست، تاکید کرد: عدم اتخاذ مواضع جدی در برابر جنایات انتقام‎جویانه علیه مدافعان حقوق بشر در بحرین، موجب تشویق این حکومت در ادامه دادن به این گونه اقدامات می‌شود و این مسئله موجب می‌شود، وزارت خارجه انگلستان نیز در جنایات حکومت آل‌خلیفه شریک باشد.

انتهای پیام

captcha