تکریم شعائر الهی با برپایی مراسم‌ عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)
کد خبر: 3693504
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

تکریم شعائر الهی با برپایی مراسم‌ عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ برگزاری مراسم‌های بزرگداشت و عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) همانا تکریم شعائر الهی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیین عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) به همت سادات شهر جیرفت روز گذشته، در حسینیه شهدای این شهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی حسینی، امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) و حضور پر شور مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، با سخنرانی در این مراسم با بیان اینکه جبرائیل با حضرت زهرا(س) سخن می‌گفت، عنوان کرد: مصحف فاطمه‌(س) برگرفته از سخنان حضرت زهرا(س) و جبرائیل امین است که باعث افتخار ائمه(ع) و شیعه و همچنین سندی بر عظمت آن حضرت است.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم‌های بزرگداشت حضرت زهرا(س) بیان کرد: برگزاری چنین مراسماتی در راستای شناخت و اکرام آن حضرت (س) لازم و ضروری است.

سخنران این مراسم تصریح کرد: رسول اکرم(ص) مسیر بشریت را تغییر داد و راه نجات بشریت از شقاوت به سعادت را نشان داد و حضرت زهرا(س) شفیع و امید ما است و سعادت‌مند شدن و برآورده شدن حوائج، در گرو توسل به آن حضرت(س) است.

 امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) جیرفت در ادامه مراسم به سخنی از پیامبر درباره حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: «هر کس فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته و هرکس مرا دوست بدارد همانا خدا را دوست دارد و هر کس فاطمه را به خشم بیاورد مرا به خشم آورده و هر کس مرا به خشم بیاورد خدا را به خشم آورده است».

همچنین امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) جیرفت، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دین اسلام را برای هدیه به بشریت آوردند، گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «بگو من از شما پاداشی نمی‌خواهم جز مودت و محبت به نزدیکان‌من»
حسین فاریابی
انتهای پیام/

 

captcha