تفکیک دین و دانش خطرآفرین است
کد خبر: 3693516
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

تفکیک دین و دانش خطرآفرین است

گروه معارف- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اگر دین و دانش از هم جدا شوند، بدترین خطر در کمین بشر است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز دوم اسفندماه، در نشست کارگروه فرهنگ و تربیت دینی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فرهنگ بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تعلق می‌گیرد که باید در این زمینه مصوبه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت اسلامی اهم وظایف کارگروه فرهنگ و تربیت دینی است، افزود: تمامی مشکلات، ضعف، عقب ماندگی‌ها و خرابی‌ها به خاطر این است که انسان جایگاه خود را در راستای جایگاه الهی پیدا نکرده و به عنوان یک حیوان بالفعل مشغول خرابکاری است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه  فرهنگ بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تعلق می گیرد، تصریح کرد: باید در این زمینه مصوبه داشته باشیم.

عبادی اظهار کرد: باید کارگروه فرهنگ و تربیت دینی شورای فرهنگ عمومی استان در تمامی بخش‌ها مانند خانواده، آموزش های اجتماعی و کلاسیک که در تربیت و تعلیم موثر هستند، مصوباتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها باید همراه با تربیت باشد، افزود: اگر دین و دانش از هم جدا شوند، بدترین خطر در کمین بشر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دین بدون دانش سر از خرافه درمی‌آورد، اظهار کرد: همچنین دانش بدون دین خطرساز است و باید در هر دو مقوله کار شود.

عبادی بیان کرد: باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما راهکارهای نفوذ آفات به خانواده‌ها، اطلاع رسانی و به آن‌ها مشورت داده شود.

وی با بیان اینکه مساجد با قشر زیادی از جوانان در ارتباط هستند، افزود: باید بر روی برنامه‌های این مکان‌ها، تخصصی کار شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه دشمن از طریق تلگرام کودکان را هدف قرار داده است، افزود: این یک آفت بوده که باید در کارگروه برای آن مصوبه داشته باشیم.

عبادی یادآور شد: باید در این کارگروه‌ها مصوباتی داشته باشیم که در برابر آفات موجود اعتراض کرده و از آفات احتمالی پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

captcha