آغاز هفته باباطاهر؛ با معرفی مفاخر همدانی
کد خبر: 3693558
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

آغاز هفته باباطاهر؛ با معرفی مفاخر همدانی

گروه فرهنگی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از آغاز همایش هفته باباطاهر در جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: معرفی علما، مفاخر، بزرگان دانش و فرهنگ جامعه از اهداف این همایش است.

به گزارش ایکنا از همدان فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، چهارشنبه، 2 اسفند در نشست مطبوعاتی با موضوع «هفته باباطاهر» اظهار کرد: 4 سالی است که نهضت فرهنگی معرفی مفاخر در استان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه سال های 94، 95 و 96 به ترتیب مزین به نام میر سید علی همدانی، سید جمال الدین اسدآبادی و باباطاهر شده است افزود: نامگذاری سالانه فرهنگی بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌ها صورت می‌گیرد که برگزاری همایش مفاخر استان نمونه ای از این مهم است.
عبادی اضافه کرد: اردیبهشت مفاخر به عنوان شاخص دوم نامگذاری سالانه است که در این راستا سال های 94، 95 و 96 به ترتیب دکتر ذکایی، امیری و آیت الله احمدی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

آغاز هفته باباطاهر؛ با معرفی مفاخر همدانی
مدیر کل ارشاد استان با اشاره به اینکه طی 3 سال گذشته 45 نفر از مفاخر استان معرفی و مورد تقدیر قرار گرفته است ادامه داد: تکریم عالمان و دانشمندان و پاسداشت میراث گوهربار آنها و معرفی مفاخر محلی و شهرستانی از شاخصه های مهم نامگذاری سالانه است.
وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای 2 هزار عالم و مفاخر است عنوان کرد: تحرک بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، تحکیم هویت ملی و اسلامی، ارائه الگوهای مناسب به جوانان، معرفی علما و مفاخر، معرفی بزرگان دانش و فرهنگ جامعه از اهداف این همایش است.

هفته باباطاهر با ادای احترام به مرقد این شاعر جمعه صبح آغاز می شود
عبادی ابراز کرد: برنامه های هفته باباطاهر از ساعت 10 صبح روز جمعه، چهارم اسفند ماه با «ادای احترام به باباطاهر» در مرقد این شاعر همدانی آغاز می‌شود که نی نوازی و و دوبیتی خوانی با همکاری انجمن ادبی باباطاهر از برنامه جانبی این برنامه است.
وی گفت: «افتتاح نمایشگاه خوشنویسی دوبیتی باباطاهر» با شرکت بیش از 40 هنرمند و خوشنویس استان در ساعت 16 روز شنبه 5 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی شهید آوینی و «رونمایی از کتاب دوبیتی های باباطاهر» در روز یکشنبه 6 اسفند در همان محل از برنامه های دیگر این ایام است.
عبادی عنوان کرد: مراسم «عصر شعر باباطاهر» در 7اسفند ماه ساعت 16 در مجتمع فرهنگی شهید آوینی، مراسم «سوته دلان» نیز روز در سه شنبه 8 اسفند با همکاری انجمن های هنر و ادب همدانیان مقیم تهران در مجتمع شهید آوینی برگزار خواهد شد که در این مراسم از 9 تن از بزرگان حوزه ادب و هنر همدانی تقدیر خواهد شد.

آغاز هفته باباطاهر؛ با معرفی مفاخر همدانی
مدیر کل ارشاد استان ابراز کرد: همزمان با ششمین روز از هفته باباطاهر، «همایش هزاره باباطاهر» در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا در دو بخش صبح و بعدظهر برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: در این مراسم 8 مقاله توسط حاضران ارائه خواهد شد، گفتنی است اختتامیه همایش هزاره باباطاهر ساعت 9 صبح روز چهارشنبه، 9 اسفند ماه خواهد بود.
عبادی اظهار کرد: «باباطاهر و حافظ» و«شب موسیقی باباطاهر» دو برنامه دیگر روزهای 10 اسفند است که به ترتیب ساعت 16 و 18 در محل مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی و هنری ماندگار و کم هزینه مهمترین هدف این مجموعه است افزود: کارهای فرهنگی گسترده است و از عهده یک دستگاه و یک شخص ساخته نیست لذا باید همگی با یکدیگر بسیج شده و در این راستا اقدام کنند.

 

 

captcha