همایش هم‌اندیشی ائمه جماعت مساجد و مدیران شهری در زاهدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3693563
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

همایش هم‌اندیشی ائمه جماعت مساجد و مدیران شهری در زاهدان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- سرپرست سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری زاهدان گفت: اولین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعت مساجد و مدیران شهری، یکشنبه 13 اسفندماه در سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار می‌شود.

محمدمهدی مرعشی، سرپرست سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری زاهدان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: اولین همایش هم‌اندیشی ائمه جماعت مساجد و مدیران شهری، یکشنبه 13 اسفندماه در سالن اجتماعات شهرداری زاهدان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این همایش بیش از 300 نفر از ائمه جماعت مساجد شیعه و اهل سنت حضور خواهند داشت، افزود: هدف از برگزاری این همایش، استفاده از ظرفیت و وجهه اجتماعی علمای معزز شیعه و اهل سنت در جهت رسیدن به یک طرح مشترک برای ارتقاء ارزش‌های فرهنگی و شهروندمداری است.
سرپرست سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری زاهدان بیان کرد: از صدر اسلام تاکنون، علما به‌عنوان یک ظرفیت اجتماعی بزرگ، از تأثیرگذاری بالایی در جامعه برخوردار بوده‌اند فلذا می‌توان با بهره‌مندی از این ظرفیت، از یک طرف انتظارات مردم را بشنویم و از طرف دیگر، میزان توانمندی و محدودیت‌های خود را به مردم منتقل کنیم.
وی ادامه داد: افزایش ارتباط دو سویه جهت تعمیق ارتباط شهرداری و شهروندان با نهادهای محلی و آگاهی از انتظارات و خواست‌های ایشان و تکالیف متقابل از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
مرعشی اظهار کرد: کارشناسان و صاحبنظران می‌توانند تا 10 اسفندماه آثار خود در زمینه‌های « حقوق شهروندی از منظر اسلام» و « تبیین و معرفی و نشر تکالیف و حقوق متقابل مردم و شهرداری» به دبیرخانه این همایش، به نشانی زاهدان – تقاطع خیابان امیرالمؤمنین(ع) و سعدی – ساختمان شماره دو شهرداری ارسال کنند.
سرپرست سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری زاهدان با بیان اینکه از 6 نفر اول این همایش تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که این همایش را با اقشار مختلف مانند دانشگاهیان، نخبگان، فرهنگیان، سران طوایف و معتمدان نیز برگزار کنیم.

همایش هم‌اندیشی ائمه جماعت مساجد و مدیران شهری در زاهدان برگزار می‌شود

انتهای پیام

captcha