آماده باش ستاد مدیریت بحران در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3693580
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

آماده باش ستاد مدیریت بحران در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی- ستاد مدیریت بحران صبح امروز تشکیل جلسه داد و با توجه به پیش بینی بارش باران در جنوب و وزش باد در شمال استان از ابتدای هفته آینده، دستگاه‌های مربوطه به حالت «آماده باش» درآمدند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روزنامه «سیستان و بلوچستان»، ستاد مدیریت بحران صبح امروز تشکیل جلسه داد و با توجه به پیش بینی بارش باران در جنوب و وزش باد در شمال استان از ابتدای هفته آینده، دستگاه‌های مربوطه به حالت «آماده باش» درآمدند.
باقر کرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست با اشاره به کاهش بیش از 90 درصدی بارندگی در استان، گفت: از ابتدای امسال در همه نقاط استان کاهش محسوس بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت سال‌های قبل رخ داده است و این موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب و فرهنگ سازی برای مردم در زمینه مصرف بهینه آن را دو چندان می‌کند.
وی افزود: با وجود کمبود جدی آب و ادامه روند خشکسالی هنوز هم بسیاری از مردم درباره نحوه مدیریت مصرف آب آگاهی لازم را ندارند، بنابراین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها در این باره ضروری است.
کرد بیان کرد: آب یکی از موضوعات مهم و حیاتی استان است که برنامه انتقال از دریای عمان و استحصال از آب‌های ژرف در دست مطالعه است اما این طرح‌ها زمان‌بر است، بنابراین باید فرهنگ‌سازی در میان مردم و مدیریت صحیح آب‌های موجود به عنوان اولویت کوتاه مدت مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: بنابر اعلام سازمان هواشناسی در اوایل هفته آینده از شنبه تا دوشنبه اولین بارش قابل توجه امسال را در قسمت‌های جنوبی استان داریم و در شمال استان نیز با وزش باد شدید و گرد و غبار مواجه خواهیم بود، این موضوع آمادگی لازم دستگاه‌های متولی حوزه بحران را می‌طلبد.
وی با تاکید بر این که دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی داشته باشند، اظهار کرد: جان مردم از وقت آن‌ها ارزش بیشتری دارد بنابراین پلیس راه و راهداری در صورت احتمال بروز مشکل برای مردم در جاده‌های مواصلاتی در هنگام بروز طوفان و بارندگی نسبت به اطلاع رسانی و توقف خودروها اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیان کرد: فرمانداران میزان آسیب‌پذیری شهرهایی را که در خطر سیلاب است و احتمال بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی آن‌ها وجود دارد برآورد و به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

captcha