اختلاف، جامعه‌ را از اهداف اصلی دور می‌سازد
کد خبر: 3693593
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

اختلاف، جامعه‌ را از اهداف اصلی دور می‌سازد

گروه اجتماعی- امام جمعه اهر، اختلاف اجتماعی را عاملی برای دورشدن از اهداف اصلی دانست و تاکید کرد: اختلاف اجتماعی به تنهایی جامعه‌ای را از اهداف اصلی دور می‌سازد و نمی‌گذارد که مردم در امنیت و عدالت و آرامش و آسایش باشند.

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر در گفت‌‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: از نظر قرآن، مسلمانان مانند برادران در یک خانواده هستند که علایق و مشترکات فراوانی دارند و اختلافات نباید موج از هم گسیختن این پیوندها شود؛ بلکه تا حد توان، باید زمینه پیدایش و بروز درگیری را از بین برد و بین طرفین آشتی برقرار کرد.

وی افزود: شکی نیست که انسان به دلایل و عوامل درونی و برونی، موجودی اجتماعی است؛ بنابراین نمی‌تواند به تنهایی و بیرون از جامعه و اجتماع رشد کرده و نیازهای مادی و معنوی، جسمی و روحی و دنیوی و اخروی خود را بر آورده سازد و در آیه ۱۰ سوره حجرات نیز می‌خوانیم: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! نباید گروهی از مردان شما، گروهی دیگر را مسخره کنند؛ شاید آنها بهتر از اینها باشند و نه زنانی، زنان دیگر را؛ شاید که بهتر از اینان باشند و از یکدیگر عیب جویی مکنید و همدیگر را با لقب های زشت یاد نکنید.

حجت‌الاسلام حاجی زاده ادامه داد: قرآن پیش‌گیری از اختلاف و حفظ همبستگی را فلسفه تشریع دین و بعثت پیامبران معرفی کرده است، اختلاف را عامل ضعف مسلمین و از بین رفتن عظمت و شوکت مسلمین دانسته و در احادیث پیامبر توجه خاصی به حفظ همبستگی شده است و ایجاد همبستگی را همان صراط مستقیم دانسته است.

امام جمعه اهر، اختلاف اجتماعی را عاملی برای دورشدن از اهداف اصلی دانست وتاکید کرد: اختلاف اجتماعی به تنهایی جامعه‌ای را از اهداف اصلی دور می‌سازد و نمی گذارد که مردم در امنیت و عدالت و آرامش و آسایش باشند و آخرت خویش را آباد کنند و دنیا را مزرعه و کشتزار آخرت نمایند و کشت درست و مناسبی از نیات خوب و اعمال صالح داشته و در آخرت درو نیکویی را داشته باشند.

captcha