برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه
کد خبر: 3693595
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
بامحوریت آیات اخلاقی سوره اعراف؛

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی- کرسی تلاوت و تدبر قرآن کریم صبح امروز در سالن اجتماعات علامه طباطبایی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، صبح امروز 2 اسفندماه کرسی تلاوت و تدبر قرآن ویژه دانشجویان استان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه باحضور دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب مدرسه علمیه خواهران امام‌خامنه‌ای برگزار شد. معین رنجبر، قاری توانمند استانی در این برنامه به تلاوت آیاتی از سوره اعراف پرداخت.
حجت‌الاسلام مرتضوی مهر، استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه که با محوریت آیات اخلاقی سوره اعراف برگزار شد، گفت: خداوند متعال در آیه 199 سوره اعراف به بندگان خود بهترین نسخه مکارم اخلاق را نشان می‌دهد.

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه
وی با اشاره به آیات 199 و 200 سوره اعرف، افزود: در این آیات چهار دستور از سوی پروردگار صادر شده است «در طرز رفتار با مردم سختگیر مباش، مردم را به کارهای نیک و آنچه را عقل و خرد می‌پسندد دستور ده، از جاهلان روی برگردان و با آن‌ها ستیزه مکن، اگر وسوسه‌های شیطانی متوجه تو شد به خدا پناه ببر چراکه او سخن تو را می‌شنود و از اسرار درونت آگاه است».
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه 199 سوره اعراف «خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ» تصریح کرد: این آیه با تمام سادگی تمام اصول اخلاقی را در بردارد چنانکه امام صادق(ع) در خصوص این آیه فرمودند«در قرآن آیه‌ای جامع‌تر از این آیه در مکارم اخلاق نیست.
حجت‌الاسلام مرتضوی مهر تصریح کرد: شکی نیست که در آیه 199 سوره اعراف منظور از عف درخصوص مسائل شخصی است نه در حق‌الناس و بیت‌المال.
وی گفت: همچنین در این آیه آمده است راه رهبران و مبلغان در مسیر پیروزی در تقابل با جاهلان تحمل و حوصله‌ای است که آتش خشم و حسد و تعصبشان را خاموش کند.
حجت‌الاسلام مرتضوی مهر اظهار کرد: زمانی این آیه نازل شد، پیامبر(ص) از جبرئیل توضیح و شیوه عمل به این آیه را درخواست کرد، جبرئیل پیام آورد «از کسی که به تو ظلم کرده درگذر، به‌کسی که تو را محروم کرده عطا‌کن و باکسی که با تو قطع رابطه کرده است، ارتباط برقرار کن».

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه
استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید توجه داشت که از راه‌های عصمت پیامبران، استمداد و توجه و پناه بردن به خدا است یعنی انبیا نیز نیاز به استعاذه و پناه‌جویی به خدا دارند پس گمان نشود آنان از این‌روی که معصوم هستند نیاز به استعاذه ندارند.
وی درپایان ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده دانشجویان در این برنامه، تأکید کرد: از فرهنگ قرآن دور نباشیم چراکه رشد وتعالی انسان باتمسک به آموزه‌های قرآن تکامل می‌یابد.
یادآور می‌شود، این مراسم باحضور رؤسای جمعیت بانوان فرهیته استان کرمانشاه بتول محمدی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و افسانه تیرانداز، دبیر این جمعیت و به‌همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار شد.
کرسی تلاوت و تدبر از سلسه طرح‌های هماهنگ سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است که با حمایت این سازمان در واحدهای منتخب جهاد برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر قرآن در جهاددانشگاهی کرمانشاه

انتهای پیام/

captcha