خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شد
کد خبر: 3693599
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی شد

گروه اجتماعی- مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد و قاسمعلی خدابنده، مسئولیت این نهاد را برعهده گرفت.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مراسم معارفه قاسمعلی خدابنده، مدیرکل جدید آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی و تکریم علیرضا کاظمی، مدیرکل سابق این نهاد، صبح امروز، دوم اسفندماه در سالن اجتماعات شهید حاتمی مشهد برگزار شد.
درآغاز این مراسم براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و اجتماعی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: بر این باوریم که نظام تعلیم و تربیت در واقع مکانی برای تربیت نسل مؤمن، موحد، فداکار، مسئولیت‌پذیرو آرمانگرا است، لذا خدمت‌گزاری در این نظام دارای ارزش و قداستی بالا است که عشق، ایمان، صبر و تلاش مستمر می‌طلبد.
همچنین در ادامه علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خدا را شاکرم تا مدتی در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در خراسان رضوی، مسئولیت نظام تعلیم و تربیت را به دوش کشیدم، عنوان کرد: قاسمعلی خدابنده از چهره‌های موفقی است که تمام رده‌های اجرایی را در بدنه آموزش و پرورش طی کرده است و یقیناً از هیچ کوششی برای موفقیت وی دریغ نخواهم کرد.
همچنین در ادامه سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دوران مسئولیت زود می‌گذرد، ابراز کرد: این دوران میدان امتحان و آزمایش است و باید استمداد بجوییم که بتوانیم در این عرصه سرافزار بیرون آییم و اگر کوتاهی کنیم، خداوند قطعاً سریع الحساب است.
حسینی با بیان اینکه امروز نظام تعلیم و تربیت گرفتار مشکل اجتماعی نشدن است، تشریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از قلمروها به این نتیجه رسیده است، از همین رو باید برای اجتماعی کردن آموزش‌ها نیز برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

ضرورت کاهش فاصله بین نظام تعلیم وتربیت و جامعه

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: رکن اصلی اجتماعی کردن این نظام، کاهش فاصله بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه است و امروز دغدغه اصلی رسانه‌ها و نهادها  باید آموزش و پرورش باشد.
وی با تأکید بر اینکه باید نظام مهندسی اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ اجتماعی آموزش و پرورش باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: آموزش و پرورش نهاد تحول ساز جامعه و کانون آن مدرسه است.
حسینی با بیان اینکه امروزه مدارس هنجارپذیر شده و از صبح تا غروب تنها بخشنامه تولید می‌کنیم، تشریح کرد: مدرسه باید قدرت انتخاب داشته باشد و از لایه‌بندی مدیریتی در مدرسه پرهیز کنیم زیرا مدرسه عامل اصلی تحول است.
در این مراسم محمد حسین کفراشی، رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش، روز تکریم را روز عبرت‌انگیزی دانست و عنوان کرد: دنیا همین است اگر خوب زندگی کنیم وقتی می‌رویم خودمان خوشحال و دیگران ناراحت هستند، پس باید به جامعه خدمت کنیم زیرا مردم لایقی در این جامعه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه امروز کاظمی این سنگر را یه فرد دیگر می‌سپارد و در سنگری مهم‌تر فعالیت خواهند کرد، عنوان کرد: خراسان رضوی همیشه سرآمد بوده و یقین دارم با نیروی‌های ارزشمند این سرآمدی ادامه خواهد داشت.

کفراشی با بیان اینکه محور اصلی جامعه و توسعه پایدار نیرو انسانی توانمند است، تصریح کرد: زیر ساخت اصلی این نیرو انسانی، آموزش و پرورش است این دستگاه انسان‌ساز است و مدیران ما در آموزش و پرورش باید با دقت بیشتری در این عرصه فعالیت داشته باشند.
وی در رابطه با معیارهای مدیریت در نهج‌البلاغه گفت: معیار تخصصی، ارزشی و مکتبی از جمله معیارهایی است که در نهج‌البلاغه به آن اشاره شده است؛ معیار تخصصی صلاحیت حرفه‌ای افراد است که حسن تدبیر، علم، دانش شایستگی و ... جزو این معیارها است.
رییس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در رابطه با معیار مکتبی، گفت: اکثر مکاتب مدیریت به بحث تولید و مادی‌گری توجه دارد، مکتب اسلام مکتبی است که انسان را برای تعالی و کمال می‌خواهد پس این مدیر باید شاخصه‌هایی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha