دومین یادواره امیران و فرماندهان و 600 شهید شهرستان بهار برگزار می‌شود
کد خبر: 3693632
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

دومین یادواره امیران و فرماندهان و 600 شهید شهرستان بهار برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار از برگزاری دومین یادواره سرداران، امیران، فرماندهان و 600 شهید شهرستان بهار خبر داد.

زکریا اسدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بهار در گفت و گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: دومین یادواره سرداران، امیران، فرماندهان و 600 شهید شهرستان بهار برگزار می‌شود.
وی افزود: این یادواره شهدا، ساعت 15 روز پنجشنبه سوم اسفند ماه در مصلي امام خميني (ره) شهرستان بهار برگزار می‌شود، سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام ماندگاري عضو هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا خواهد بود.
اسدی اشاره ای به برنامه‌های انجام گرفته در حوزه تروج فرهنگ ایثار و شهادت داشت و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 25 یادواره توسط این مجموعه برگزار شده است.
رئیس بنیاد شهید بهار ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، نامگذاری میادین، محلات و معابر شهری و روستایی به نام شهدای معزز شهرستان و جمع آوری آثار شهدا در قالب دست نوشته و وصیت نامه در بانک اطلاعاتی بنیاد از دیگر برنامه‌های این مجموعه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

49 گلزار شهدای بهار سامان دهی شده است
وی با اشاره به اینکه 51 گلزار شهدا در شهرستان بهار وجود دارد عنوان کرد: سامان دهی گلزار شهدا از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که در این راستا 47 گلزار روستایی و 4 گلزار شهری در شهرستان بهار وجود دارد.
اسدی ادامه داد: تمامی گلزار‌ها به جز 2 گلزار روستایی همه سامان دهی شده است که سامان دهی این دو گلزار نیز در سال آینده اجرایی خواهد شد، استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های این نهاد است.
رئیس بنیاد شهید و بهار عنوان کرد: دو سالی است که استخدام فرزندان شهدا وایثارگران از طریق آزمون برگزار می‌شود اما این مجموعه به ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب وام‌های کم بهره در حوزه‌های مختلف کشاورزی، تولیدی و صنعتی کمک رسان این بخش مهم شده است.

انتهای پیام

 

captcha