كمك دولت به تولید، پرداخت به موقع بدهی‌ها به بخش خصوصی است
کد خبر: 3693637
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
حمیدیان:

كمك دولت به تولید، پرداخت به موقع بدهی‌ها به بخش خصوصی است

گروه سیاست و اقتصاد: نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز تأكید كرد كه آنچه که دولت می‌تواند کمک به تولید داشته باشد، پرداخت به موقع بدهی‌های خود به بخش خصوصی است.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدصادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز امروز، 2 اسفندماه در نوزدهمین شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات پیش روی تولید‌کنندگان آنچه که دولت می‌تواند کمک به تولید داشته باشد، پرداخت به موقع بدهی‌های خود به بخش خصوصی است.
وی با بیان اینكه برخی از قطعه‌سازان استان فارس مطالباتی از وزارتخانه‌ها دارند که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم،‌ افزود: تنها منبع درآمدی برخی از قطعه‌سازان قراردادهای دولتی با وزارتخانه‌ها است که دریافت دیرهنگام مطالبات زمینه‌ساز بروز مشکلات فراوان از جمله تأمین هزینه‌های جاری، حقوق کارگران، مالیات، بیمه و امور بانکی می‌شوند.
حمیدیان اظهار كرد: همچنین با کمبود نقدینگی علاوه بر به خطر افتادن حیات تولیدکنندگان امکان به روزرسانی فناوری‌های تولید در صنعت قطعات نیز محقق نمی‌شود که این مسئله نیز خود آسیب دیگری به صنعت قطعات وارد می‌کند.
عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران اظهار كرد: پیشنهاد مشخص بخش خصوصی در این زمینه، جلوگیری از اقدامات عملی دستگاه‌های اجرایی از جمله مالیات و بیمه برای واحدهای تولیدی، قطعه‌سازان و فعالان اقتصادی استان تا وصول بدهی‌های آن‌ها و پیگیری موضوع از سوی بخش دولتی استان تا حصول نتیجه است.
انتهای پیام

captcha