برگزاری آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان با حضور چهره‌های مطرح
کد خبر: 3693657
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

برگزاری آزمون انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان با حضور چهره‌های مطرح

گروه مسابقات ــ رقابت انتخابی برای معرفی نمایندگان ایران در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام، برگزار شد که در این رقابت شاهد حضور چهره‌های قرآنی مطرح کشور بودیم.

برگزاری رقابت انتخابی مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان / حضور چهره‌ها

به گزارش ایکنا، رقابت انتخابی نمایندگان کشورمان برای حضور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام بعدازظهر امروز دوم اسفندماه در ساختمان پیامبر اعظم(ص) سازمان بهزیستی واقع در خیابان رشت، برگزار شد.
در این مسابقه 39 قاری و حافظ کل قرآن کریم از سراسر کشور حضور دارند تا پس از رقابتی نیم روزه، نفر برتر در هر رشته برای حضور در سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان جهان اسلام که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، معرفی شوند.
در ابتدای این مسابقات و پس از سرود ملی کشورمان حبیب مهکام، رئیس هیئت داوران ضمن خیرمقدم به حاضران در این رقابت به بیان جزئیاتی از این مسابقات پرداخت و در ادامه رقابت ها رسماً آغاز شد.
این رقابت با رقابت حافظان کل قرآن کریم آغاز شد؛ در این رشته از هر شرکت کننده به سه سوال یک صفحه ای که هر کدام از 10 جزء از قرآن کریم بود، پاسخ دادند.
در رشته قرائت تحقیق نیز در مجموع سه قطعه به صورت قرعه برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است تا هر شرکت کننده به انتخاب خود یکی از آنها را تلاوت کند.
از جمله موارد قابل توجه در رقابت های انتخابی این دوره حضور «احمد دباغ»، حافظ بین المللی کشورمان که سابقه کسب رتبه در مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه خود دارد، است. وی پنج بار در مسابقات بین المللی قرآن ایران با دو ملیت ایرانی و عراقی حضور یافته که حاصل آن کسب سه رتبه نخست و دو رتبه دومی بوده است.
همچنین در رشته قرائت قرآن کریم نیز شاهد حضور «عبدالله محمدنژاد» هستیم. وی سال گذشته در رشته حفظ کل قرآن کریم نماینده کشورمان در دومین دوره مسابقان بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام بود و رتبه دوم آن رقابت ها را نیز به دست آورد. محمدنژاد که از استان سیستان و بلوچستان در این مسابقات حضور یافته امسال در رشته قرائت شانس خود را امتحان می کند.
محمدنژاد برای اولین بار است که در بخش قرائت در رقابتی کشوری حضور می‌یابد. تمامی سوابق او در این رشته به مسابقات استانی بر می‌گردد که اتفاقاً موفق هم بوده و رتبه‌های برتر مسابقات متعددی را به دست آورده است.
بر اساس گفته برگزارکنندگان این رقابت انتخابی، تا پایان این رقابت که امروز دوم اسفندماه خواهد بود، اسامی نمایندگان کشورمان برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن نابینایان جهان اسلام مشخص خواهد شد.
یادآور می‌شود سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن نابینایان جهان اسلام 30 فرودین تا ششم اردیبهشت ماه سال آینده در مصلی تهران و همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha