بزرگداشت مقام زن؛ فرصتی برای تبیین سیره فاطمی
کد خبر: 3693733
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

بزرگداشت مقام زن؛ فرصتی برای تبیین سیره فاطمی

گروه اجتماعی - مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری گفت: هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای تبیین سیره فاطمی برای مادران و زنان جامعه اسلامی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، شهلا تاجفر مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در نخستین جلسه گرامیداشت هفته زن و بزرگداشت که روز گذشته 2 اسفند در استانداری برگزار شد، به نقش محوری و اساسی زن در خانواده و حضور موثر او در اجتماع اشاره کرد و گفت : هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر فرصت مناسبی برای تبیین سیره فاطمی برای مادران و زنان جامعه اسلامی است.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه و شایسته و ارایه برنامه های اثربخش در این هفته را از اولویتهای ستاد بزرگداشت هفته زن اعلام کرد و ادامه داد: باید در برنامه ریزی ها به نقش محوری زن در خانواده به عنوان مادر و نقش اجتماعی زن در عرصه اجتماعی و حضور موثر و سازنده او در عرصه‌های اجتماعی توجه شود و در اين مسير مي توان از سیره حضرت فاطمه (س) نيز بعنوان الگوي برتر استفاده کرد.
تاجفر گفت: برنامه ریزی ، نظارت بر اجرای برنامه ها و هماهنگی بین دستگاهها و شهرستانهای استان از فعالیت های کمیته های تخصصی از جمله در حوزه فرهنگی ، علمی وپژوهشی ، ورزشی است .
وی با بیان اینکه ۲۶ عنوان برنامه برای گرامیداشت این هفته در استان برگزار می شود افزود: تجلیل از بانوان عرصه مقاومت به عنوان اسوه های ایثار و مقاومت ، همایش اسوه های صبر و استقامت ، سرکشی از خانواده های شهدا ، بازدید از زنان زندانی و بررسی مشکلات آنان و برپایی نمایشگاه توانمندیهای بانوان و نمایشگاههای فرهنگی از جمله برنامه های است که برای بزرگداشت هفته زن در استان برنامه ریزی شده است .
تاجفر همچنین از نمایندگان دستگاههای اجرایی خواست تا در برنامه ریزی های خود زنان روستایی و عشایر را در نظر بگیرند و برای این قشر از بانوان نیز برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست تا برای اجرای هرچه بهتر و اثر بخشی برنامه های این هفته همکاری لازم را داشته باشند.
در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان بانوان در ادارات و دستگاههای اجرایی برنامه های خود را در هفته زن را ارائه دادند.
انتهای پیام

captcha