همایش «مصطفی شهید» در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد
کد خبر: 3693748
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

همایش «مصطفی شهید» در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

گروه فرهنگی- همایش «مصطفی شهید» شب گذشته، دوم اسفندماه با حضور پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در تالار حکیم فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، همایش «مصطفی شهید» شب گذشته، دوم اسفندماه با حضور پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در تالار حکیم فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن در این همایش بیان کرد: مصطفی ویژگی‌های خاصی داشت که می‌توان به عنوان ویژگی‌های یک جوان انقلابی آنان را الگو و سرمشق قرار داد.
وی ادامه داد: احترام زیادی به پدر و مادر قائل بود و سرباز خوبی برای مردم کشورش بود. وقتی غنی‌سازی 5 درصدی برای ما محقق شد، شخصی از مصطفی پرسید این میزان غنی‌سازی مورد استفاده ما است، چرا باید به غنی‌سازی 20 درصد برسیم؟ شهید پاسخ می‌دهد 20 درصد غنی‌سازی برای ما یک حربه در مقابل استکبار است؛ بنابراین دیدیم که همین غنی‌سازی 20 درصد دشمن را مجبور کرد تا علی‌رغم میل باطنی با ما بر سر میز مذاکره بنشیند.
احمدی‌روشن افزود: شهید با قرآن انس داشت و به دستورات آن عمل می کرد. عمل به قرآن باعث می‌شود تا خیلی از مشکلات حل شود. اگر مسلمانان جهان قرآن را ببوسند و کنار بگذارند و فقط به همین آیه عمل کنند که « وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ» (بقره، 120) هیچگاه زیر بار ظلم و تحت سلطه استکبار جهانی نخواهند رفت.
وی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مصطفی به عنوان یک جوان مؤمن انقلابی، این بود که یک رهرو خوب برای ولایت بود. خط قرمزهای شهید احمدی روشن را حضرت آقا تعیین می‌کردند.
پدر شهید مصطفی احمدی‌روشن ادامه داد: در کشور ما جوانان مؤمن انقلابی کم نیستند. نوجوان 13 ساله‌ای که با درک و بصیرت بالا، نارنجک به کمر خود بسته و زیر تانک می‌رود، نمونه یک جوان انقلابی است. شهید محسن حججی که بزرگترین آرزویش این بود همانند اباعبدالله(ع) سرش از تن جدا شود، نمونه‌ای آرمانی از یک جوان مؤمن انقلابی است.
وی در ادامه با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ضعف‌های ما مربوط به ناتوانی و ضعف در مدیریت مسئولان و مدیران ما است، نه حرکت عمومی نظام؛ چرا که حرکت نظام همواره رو به جلو بوده است؛ در طول تاریخ انقلاب، هرگاه مدیران همانند باقری‌ها و باکری‌ها و صیاد شیرازی‌ها انقلابی و جهادی عمل کردند، کارها خوب پیش رفته است و هر جا مدیران ما بی تحرک شدند، کارها متوقف شد.

همایش «مصطفی شهید» در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد

خودباوری و حرکت جهادی حصار‌ها را می‌شکند
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: ما امروز در مقابل امریکا ایستاده‌ایم و پنجه در پنجه استکبار انداخته‌ایم. اولین کشوری هستیم که بر خلاف خواسته نظام سلطه، دست به پای خودمان گرفته و با ایمان و خودباوری، راه پیشرفت و توسعه را در پیش گرفته‌ایم.
وی گفت: همایش امروز برای بزرگداشت مقام یک شهید است؛ ما هرگاه به شهدا می‌رسیم، می‌بینیم که نمی‌توانیم حق مطلب را ادا کنیم. زنده نگه داشتن نام و یاد کردن از شهدا، حداقل وظیفه ما است.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: شهید زنده است، حاضر و ناظر است. کمکی که ما امروز از شهدا می‌گیریم خیلی بیشتر از زمانی است که آن‌ها در قید حیات بوده‌اند.
وی بیان کرد: موفقیت‌هایی که جوانان انقلابی ما در حوزه فناوری هسته‌ای به دست آورده‌اند، در حوزه‌های دیگر از جمله کشاورزی، پزشکی و صنعت خودروسازی هم امکان پذیر است، اگر همان قدر ایمان و پشتکار داشته باشیم.
زاکانی اظهار کرد: خودباوری و حرکت جهادی می‌تواند حصارها و بن بست‌ها را بشکند و یک تحول علمی ایجاد کند، لذا در هر حوزه‌ای هستیم، باید به دنبال حرکت جهادی باشیم و رفع موانع باشیم.

انتهای پیام

captcha