جمع‌آوری عكس‌های شهدا در سطح شهر شیراز + فيلم
کد خبر: 3693749
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

جمع‌آوری عكس‌های شهدا در سطح شهر شیراز + فيلم

گروه اجتماعی ـ كلیپ‌هایی شب گذشته به سرعت در فضای مجازی و شبكه‌های مجازی استان فارس در حال پخش شدن است كه نشان می‌دهد گروهی به‌‌صورت شبانه اقدام به جمع‌آوری عكس‌ها و تمثال‌های شهدا در سطح شهر شیراز كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، شب گذشته، دوم اسفندماه و در حالی كه صبح امروز قرار بود نخستین یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار شود، كلیپی به سرعت در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی پخش شد كه نشان می‌داد گروهی به‌صورت شبانه اقدام به جمع‌آوری عكس‌ها و تمثال‌های شهدا در سطح شهر شیراز كردند.
پیگیری‌های خبرنگار ایكنا حاكی از آن دارد كه ظاهراً این گروه متعلق به یك پیمانكار طرف قرارداد با سازمان زیباسازی شهرداری شیراز هستند كه در سطح شهر اقدام به جمع‌آوری كامل عكس‌های شهدا كرده‌اند.
یك مقام آگاه در شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: «زمان معصومی، رئیس پیشین سازمان زیباسازی مناظر شهرداری قراردادی با یك پیمانكار جهت تعویض تمثال مبارك شهدا امضا شده است اما پیمانكار به جای اینكه اول تمثال‌های جدید شهدا را داشته باشد، اقدام به كندن تمثال‌های قدیمی كرده است».
در پایین این عكس‌ها و تمثال‌های شهدا، آرم كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس به چشم می‌خورد كه علی‌القاعده این كار باید با هماهنگی این سازمان انجام شود، اما با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد كه این كار بدون هیچ‌گونه هماهنگی با كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس انجام شده است.
از آنجا كه شهدا یكی از خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی و این انقلاب هستند، لذا یكی از مباحثی باید در هر قرارداد و اقدامی به آن توجه كرد،‌ این است كه حتماً حرمت شهدا در هر شرایطی حفظ شود.
به فرض اینكه قضیه تعویض عكس‌های شهدا صحت داشته باشد، اما كج سلیقگی كه در انتخاب زمان این كار، آن هم در شب برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان فارس انجام شده است، خود موجب بروز موجی از اعتراضات مردم متدین و خداجوی شیراز و بلكه استان فارس شده است.
البته آنچه كه در فضاهای مجازی پیرامون این كار در حال بحث و گفت‌وگوست نشان می‌دهد كه بنرها و عكس‌های شهدا نه تنها در بلوار گلستان شیراز كه در كلیپ نشان داده شده است، بلكه حدفاصل میدان شهدا تا میدان امام حسین(ع) نیز برچیده شده‌اند!
همچنین مبحث تعویض عكس‌های شهدا نیز در حالی مطرح می‌شود كه شهرداری و شورای اسلامی این شهر بر كمبود بودجه فراوان تأكید دارند اما باز هم امید است كه حداقل این بحث تعویض عكس‌های شهدا به سرانجامی رسیده و ما دوباره شاهد عكس‌های زیبای شهدا در سطح شهر مقدس شیراز باشیم.
خبرگزاری ایكنا آمادگی انتشار پاسخ‌های مسئولان مربوطه را در این زمینه دارد.
انتهای پیام

جمع آوري عكس شهدا

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فخرالدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۱۰:۴۵
0
0
عکسهای شهدا هر چند مدت یکبار چون در معرض افتاب و باران وعوامل طبیعی قرار دارد فرسوده و پاره میشود که احتیاج به تعویض دارد چون من در نقطه دیگری از شهر این را دیدم که با یک عدد نو تعویض میشد
captcha