دشمن در جهاد کبیر انگیزه مردم را تضعیف می‌کند
کد خبر: 3693772
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

دشمن در جهاد کبیر انگیزه مردم را تضعیف می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد- مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تاکید براینکه در جهاد کبیر برای شناخت دشمن و اهداف او نیازمند بینش و بصیرت هستیم،گفت: مهره‌های دشمن در جهاد کبیر انگیزه مردم و جهادگران را خشک و تضعیف می کنند و باید با بصیرت ویژه وارد این جهاد شویم.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، امروز 3 اسفند، در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی اظهار کرد: در ادبیات مدیریتی و سیاسی در سال 95 مقام معظم رهبری در دانشکده افسری و مجلس خبرگان اصطلاح و واژه جدیدی تحت عنوان جهاد کبیر فرمودند.
وی با بیان اینکه حد فاصل جهاد اصغر و جهاد اکبر، جهاد کبیر است، افزود: جهاد کبیر ایستادگی، مقاومت و عدم تبعیت از دشمنان و کافران در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با تاکید بر اینکه در جهاد کبیر برای شناخت دشمن و اهداف او نیازمند بینش و بصیرت هستیم، ادامه داد: مهره های دشمن در جهاد کبیر انگیزه مردم و جهادگران را خشک و تضعیف می‌کنند و باید با بصیرت ویژه وارد این جهاد شویم.
نوری زاده بیان کرد: با اشاره به شبیخون و ناتوی فرهنگی دشمن، اظهار کرد: در جهادکبیر دشمن و اهداف او پنهان است و گاهی با افراد خودی می خواهد به اهداف شوم خود برسد اما هنوز مسئولان کشور در حوزه فرهنگی منفعلانه عمل می کنند.
وی با تاکید بر اینکه شبکه های اجتماعی تهدید جدی هستند و این هوشیاری مسئولان را می طلبد، افزود: حوزه فرهنگی باید با تعامل و اندیشه همراه باشد و شبکه های اجتماعی ملی طراحی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران خاطرنشان کرد: باید در حوزه فرهنگی بسیار تلاش کنیم چرا که انقلاب ما فرهنگی است و دشمن با تمام توان برای نابودی آن تلاش می کند.
نوری زاده با بیان اینکه دشمن می خواهد در سیاست ما را خنثی و ساکن کنند، تصریخح کرد: اما خوشبختانه در نظام اسلامی رهبری فرزانه و هوشیار و ملتی بصیر داریم که توطئه های دشمن را خنثی خواهند کرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز امانت دار انقلاب اسلامی هستیم و باید مراقب باشیم به دست نااهلان نیفتد، افزود: مهمترین ظرفیت جامعه، هیئات مذهبی و تشکل های دینی و مساجد است که می توانند حلقه ارتباطی با جامعه هدف و حکومت ها باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به وجود 92 هزار هیئت مذهبی و بیش از 62 هزار مسجد در کشور، ادامه داد: پایگاه های مهمی در حوزه فرهنگی داریم که می توان از آن نهایت استفاده را ببریم.
نوری زاده با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی باید ستاد ساماندهی شئون فرهنگی جلوی آسیب ها را بگیرند، خاطرنشان کرد: دشمن برای ایجاد انحرافات و اختلافات تلاش می کنند و ما همه موظف هستیم از حریم اهل بیت(ع) پاسبانی و احیاگری کنیم و جنبه های معرفتی و پیوند مسائل روز با مسائل عزاداری مطرح شود.
وی با ابراز نگرانی و خطر در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد: هیئات مذهبی باید برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان اینکه کارکرد هیئات مذهبی و مساجد در عصر فعلی با زمان گذشته متفاوت باشد، یادآور شد: باید از ابزار نوین و سخنرانان عالم و خوب استفاده شود و اطلاعات خود را به روز کنیم.
انتهای پیام

captcha