پایان جشنواره ملی عکس وحدت تربت‌جام با معرفی برگزیدگان
کد خبر: 3693816
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

پایان جشنواره ملی عکس وحدت تربت‌جام با معرفی برگزیدگان

پایان جشنواره ملی عکس وحدت تربت‌جام با معرفی برگزیدگان گروه شهرستان‌ها- در آئین اختتامیه جشنواره ملی عکس وحدت که در دو بخش اصلی و ویژه با موضوع اماکن و ابنیه‌ تاریخی و رویکرد معماری اسلامی برگزارشده بود، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کیارنگ علایی، داور جشنواره عکس وحدت در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی گفت: از بین ۲ هزار و ۴۱۶ عکس از ۳۳۹ عکاس ایرانی، تعداد ۴۵ اثر در بخش اصلی و ۱۶ اثر در بخش ویژه به جشنواره راه یافت که بعد از بررسی‌های انجام‌شده، نفرات برتر هر بخش معرفی شدند.
وی در خصوص آثار رسیده در بخش اصلی که با موضوع اماکن، ابنیه‌ تاریخی و معماری اسلامی ایران بود گفت: در این بخش تعداد هزار و ۸۴۱ عکس از ۲۶۰ نفر شرکت‌کننده در ۴ مرحله بررسی و داوری شد که درنهایت ۴۵ اثر به نمایشگاه راه پیداکرده و باقی آثار حذف شد.
علایی به آثار رسیده بخش ویژه جشنواره که مربوط به ابنیه‌ تاریخی و معماری اسلامی شهرستان تربت‌جام بود گفت: در این بخش ۵۷۵ اثر از ۷۹ عکاس بومی و غیربومی تربت‌جام به دبیرخانه جشنواره عکس وحدت رسیده بود که داوری مسابقه در ۳ مرحله، این آثار را بررسی کرد و درنهایت ۱۶ اثر از مجموع آثار رسیده به‌عنوان آثار برگزیده شناخته شد.
داور این جشنواره افزود: جشنواره عکس وحدت به موضوع اهمیت ابنیه تاریخی و معماری اسلامی پرداخته که با توجه به بازه زمانی کوتاهی که این جشنواره شکل گرفت و حدود سه هفته از فراخوان تا برگزاری به طول انجامید، استقبال و شور هیجان خوبی اتفاق افتاد که در مقایسه با دیگر جشنواره‌هایی که در این یک‌ساله اخیر در کشور برگزارشده بود، از اهمیت و سطح بالایی برخوردار بود.
وی به کیفیت عکس‌های رسیده به جشنواره اشاره کرد و افزود: خروجی این جشنواره در قالب نمایشگاهی در تربت‌جام و همزمان با کنگره ملی معماری و عمران شهری به معرض دید عموم و حاضران در کنگره ملی معماری و عمران شهری قرار گرفت. امیدواریم در سال بعد همایش عکاسی معماری را در این دانشگاه داشته باشیم و با چهره و رویکرد متفاوت‌تر برگزار شود.
علایی به برنامه‌های جنبی این جشنواره اشاره کرد و افزود: در کنار این جشنواره و نمایشگاه آثار منتخب، نمایشگاهی با موضوع شرق خراسان درگذر تاریخ برگزار شد که ۶۰ اثر عکاسی از گذشته تاکنون شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، خواف و باخرز به نمایش گذاشته شد.
داور جشنواره عکس وحدت با اشاره به نتایج بخش اصلی جشنواره گفت: بعد از بررسی ۴۵ اثربخش اصلی جشنواره، آثار محمدعلی میرزایی از اصفهان به‌عنوان مقام اول، محسن کابلی از گرگان به‌عنوان مقام دوم و محمد نظری از رشت مقام سوم و نیز علیرضا معصومی از مشهد و سینا عبیدیان از اراک به‌عنوان آثار شایسته تقدیر این جشنواره معرفی شد.
کیارنگ علایی به بخش ویژه این جشنواره اشاره کرد و افزود: پس از بررسی ۱۶ اثر راه‌یافته به بخش وِیژه اماکن ابنیه‌ تاریخی و معماری اسلامی شهرستان تربت‌جام، نجیب اله غمخوار احمدی از تربت‌جام به‌عنوان نفر اول، محمد عظیمی از تربت‌جام نفر دوم و مهدی بذری از تربت‌جام به‌عنوان نفر سوم و نیز میلاد حدادیان از مشهد و محمدجواد صدری از بندر گناوه به‌عنوان آثار شایسته تقدیر این بخش جشنواره معرفی شدند و در مراسم اختتامیه این جشنواره به نفرات برتر جوایز نقدی، تندیس جشنواره و لوح افتخار اهدا شد.

این جشنواره عکس همزمان با کنگره ملی معماری و عمران شهری تربت‌جام برگزار شد که یکی از برنامه‌های آن کارگاه تخصصی عکس با موضوع (مستند، بازتعریف و سویه‌های فرهنگی) از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح پنجشنبه ۳ اسفندماه توسط کیارنگ اعلایی و استقبال عکاسان تربت‌جامی بود.
گفتنی است، در این جشنواره سعید صباغیان، معاون موسسه آموزش عالی وحدت تربت‌جام به‌عنوان رئیس ستاد جشنواره، مریم جامی دبیر و قادر جامی الاحمدی به‌عنوان مسئول اجرایی این جشنواره بودند که این جشنواره با همکاری دانشگاه هنر تهران، دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه اصفهان، انجمن عکس تربت‌جام و ادارات و سازمان‌های شهرستانی برگزار شد.

جشنواره ملی عکس وحدت در تربت‌جام به کار خود پایان داد

جشنواره ملی عکس وحدت در تربت‌جام به کار خود پایان داد

انتهای پیام

 

captcha